• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens zoeken/kopieren van ene naar andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcfields

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Ik ben niet erg goed met excel, op enkele simpele functies na. Ik ben na wat zoeken op dit forum belandt, mijn vraag:

Ik heb twee sheets met data. Deze twee sheets bevatten beiden order nummers en verschillende datums die bij deze order nummers horen.

Nu is de ene sheet (1) gevuld met ongeveer 500 orders, de andere sheet (2) met 150. In deze beiden sheets staan mogelijk dezelfde ordernummers in. Nu wil ik bepaalde data uit sheet (2) kopieren en plakken over de data van sheet (1), dit betreft de kolom 'confirmation date'. In sheet (2) staan namelijk bevestings datums van de orders die niet terug te vinden is in sheet (1). Hoe kan ik makkelijk de data van sheet (2) bijvoegen/kopieren over de data van sheet (1)....

ik vermoed dat het met de vLookup functie moet, maar ik weet niet hoe.

bijgevoegd het excel bestand.

Alvast bedankt

groeten
Marc

Bijlagen

Code:
Sub test()
  On Error Resume Next
 For Each cl In Range("b2:b" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)
    Sheets("Sheet2").Columns(1).Find(cl.Value, , xlValues, xlWhole).Offset(, 1).Copy cl.Offset(, 3)
Next
End Sub

wow iets meer toelichting aub:P:P

is dat een macro code die ik in VBA moet invoeren of is dit gewoon een functie?

idd Druk ALT-F11 >> Invoegen >> Module >> code plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan