• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens zoeken op basis van letter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jefrey

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2020
In een vorige vraag (Textreeks verdelen op basis van gegeven waardes) ben ik dankzij de hulp van Cow18, Sylvester en Rebmog tot een mooie oplossing gekomen voor het probleem.
Echter kom ik nu op een volgend probleem waar ik niet aan uit kom.

Het is namelijk zo dat ik een water volume wil opzoeken in een lijst adhv een text string en een bepaalde letter in een tabel header.
In het bijgevoegde voorbeeld bestand heb ik alles in kleuren aangegeven zodat het een beetje te volgen is waar de gegevens vandaan komen.

In een zin samengevat:
Water volume weergeven in tabel 1 moet via de voorwaarde (textstring) uit tabel 2 in tabel 3 komen onder de gelijkwaardige letter in de header.

Iemand een idee hoe dit het meest praktisch aan te pakken als excel formule?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In BJ20

Code:
=ZOEKEN(Table9[[#Kopteksten];[A]];AN$4:AN$19;$H$4:$H$19)

In BJ20

Code:
=ZOEKEN(Table9[[#Kopteksten];[A]];AN$4:AN$19;$H$4:$H$19)

Bedankt JVeer, helaas krijg ik het niet voor elkaar met die formule omdat niet altijd A ook op locatie T1 in Tabel 2 staat maar over de gehele tabel kan staan (T1 tm T20).

Dan is je voorbeeld niet representatief genoeg:p

Ik ben het met @JVeer eens dat het voorbeeld dan niet representatief genoeg is.

Misschien bedoel je zoiets als deze matrixformule in BJ15:
Code:
=INDEX($H4:$H19;KLEINSTE(ALS($AN4:$AZ19=BJ2;RIJ(4:19)-3);1))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan