• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens zoeken op verschillende tabbladen obv een celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikfranssen

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2016
Beste Excelkenners,

Ik gebruik een bestand met meerdere tabbladen (ongeveer 60 stuks). Op het eerste tabblad heb ik een kolom met de verschillende tabbladnamen. Op de overige tabbladen staat een sjabloon waarin in dezelfde cellen steeds weer dezelfde berekeningen worden uitgevoerd. Dus op ieder tabblad wordt in iedere cel dezelfde bewerking uitgevoerd, maar steeds met andere waardes.

Nu wil ik van ieder tabblad (afhankelijk van de naam van het tabblad welke in de eerste kolom vermeld staat) uit steeds dezelfde cel op het betreffende tabblad de gegevens ophalen en bewerken. Nu heb ik op het forum al gelezen dat het mogelijk is om deze gegevens obv van een samengestelde formule bij elkaar te zoeken. Hierin werd gebruik gemaakt van "vert.zoeken" en "indirect". Dit werkt prima. Echter ik wil van het betreffende tabblad twee cellen met elkaar vermenigvuldigen en de uitkomst opnemen in het eerste tabblad. En dit wil maar niet lukken. Ik heb de eerder vermelde formule iets aangepast en onderstaand de formule die ik heb gebruikt:

=INDIRECT("'"&A143&"'"&"!$M$32&"&"*"&"'"&A143&"'"&"!$R$29")

Cel A143 bevat de naam van het tabblad en op dit tabblad moeten de cellen M32 en R29 met elkaar vermenigvuldigd worden. Het zal waarschijnlijk een kleinigheid zijn, maar zelf zie ik niet de oorzaak waarom dit niet werkt.

Kan iemand mij hierin helpen?

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Cel A143 bevat de naam van het tabblad en op dit tabblad moeten de cellen M32 en R29 met elkaar vermenigvuldigd worden.
Je kan niet met een formule op een cel in een tabblad proberen om een formule in een cel op een ander tabblad te zetten... of ik moet verkeerd begrijpen wat je hierboven beschrijft.

Wat jij wilt is waarschijnlijk VBA voor nodig.

Laatst bewerkt:
Je zal twee keer indirect moeten gebruiken.

Code:
=INDIRECT("'"&A143&"'!$M$32")*INDIRECT("'"&A143&"'!$R$29")

Beste AlexCEL en VenA,

bedankt voor jullie snelle reactie. De oplossing van VenA werkt inderdaad prima!!

Mijn vraag is hiermee beantwoord!

Ik begreep dus inderdaad niet precies wat de bedoeling was... :confused:

Mooi dat het weer opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan