Hallo,
Ik ben op zoek naar een VBA code die het volgende kan:
- Met een commandbutton een ander willekeurige Excel bestand kiezen en openen.
- In het gekozen bestand moet gezocht worden op een criteria welke is: naam
- Als het bestand is gekozen dan moet er een popup-venster komen met de aantal gevonden criteria. (alleen de tekst achter het woord naam moet worden getoond middels een selectievakje in het popup-venster)
Zoals het voorbeeld bestand zou er in het popup-venster komen te staan middels selectievakjes:
Selectievakje1: data-abc
Selectievakje2: data-def
Selectievakje3: data-ghi
- Als men de selectievakjes selecteert dan moeten de gegevens daarvan worden getoond in het bestand: Gegevens zoeken - Blad1 - kolom A.
Zijn bijvoorbeeld alleen selectievakje1 en selectievakje2 geselecteerd dan mogen alleen die worden getoond in kolom A achtereenvolgens.
Bekijk bijlage Gegevens zoeken.xlsm
Bekijk bijlage wisselendbestand.xlsm
Wie kan mij met deze VBA code helpen?
Gr,
Jos
Ik ben op zoek naar een VBA code die het volgende kan:
- Met een commandbutton een ander willekeurige Excel bestand kiezen en openen.
- In het gekozen bestand moet gezocht worden op een criteria welke is: naam
- Als het bestand is gekozen dan moet er een popup-venster komen met de aantal gevonden criteria. (alleen de tekst achter het woord naam moet worden getoond middels een selectievakje in het popup-venster)
Zoals het voorbeeld bestand zou er in het popup-venster komen te staan middels selectievakjes:
Selectievakje1: data-abc
Selectievakje2: data-def
Selectievakje3: data-ghi
- Als men de selectievakjes selecteert dan moeten de gegevens daarvan worden getoond in het bestand: Gegevens zoeken - Blad1 - kolom A.
Zijn bijvoorbeeld alleen selectievakje1 en selectievakje2 geselecteerd dan mogen alleen die worden getoond in kolom A achtereenvolgens.
Bekijk bijlage Gegevens zoeken.xlsm
Bekijk bijlage wisselendbestand.xlsm
Wie kan mij met deze VBA code helpen?
Gr,
Jos