• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens zoeken uit een bestande lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo allen,

Ik heb een kolom met codes (A) en een kolom met de oorzaak van elke code (B). Nu heb ik nog een grotere lijst met codes (C) waar ook de codes in voorkomen uit de kolom rij met codes (A) die ik had. Nu wil ik deze grotere lijst met codes (C) houden en daar ook de oorzaken uitfilteren ernaast uit de eerste rij met codes. Kan iemand mij hier aan helpen? Het zou het meest handig zijn als ik een formula heb die ik door kan trekken.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

Bij voorbaat dank!

Mark

Hallo Mark,

Het is me niet helemaal duidelijk wat je waar wilt hebben, kun je in je voorbeeld aangeven hoe je het wilt hebben, dus welke waarde je in kolom D en E wilt hebben en waarom die waarden daar staan?

Kees

Hallo WimenBeer

Welkom terug zou ik zeggen. Ik ben ook behoorlijke poos niet actief op het forum betrokken geweest. Je oplossing is precies wat ik zoek. Nu ben ik er achtergekomen dat ik nog een kleine aanvulling zoek en dat is simpelweg een kolom erbij om te controleren. Dus dat deze extra kolom (Weeknummer) ook meetelt om de gegevens te valideren. Zou je dit ook nog voor me kunnen oplossen?

Wederom bedankt!

grid

Bekijk bijlage Voorbeeld 2.xls

Mark of grid,

Met ver.zoeken kan je maar een cel vergelijken en niet twee.
Oplossing (simpel) is een extra kolom te maken (die kan je verbergen zodat niemand hem ziet) waarin de sleutel wordt gemaatk tussen weeknummerm en code.
Dan kan je daar weer de vert.zoeken functie op los laten.

Bekijk bijlage Voorbeeld 2 vert.zoeken.xlsx

Hallo WimenBeer,

Dank je wel voor deze slimme oplossing!! Ik ga er direct mee aan de slag.

En...weer wat geleerd uiteraard :)

Wederom gegroet,

grid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan