Gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.schijndel3

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2003
Als administrateur van een voetbalvereniging gebruik ik al enkele jaren Access 2003.Ik heb hierin een database met de gegevens van al onze leden.Sinds kort merk ik bij het openen van de database dat er zonder enige activiteit van mijn kant plotseling gegevens van leden verdwenen zijn.Ook kan het niet zo zijn dat anderen op mijn computer gewerkt hebben.Is er iemand die aan een volslagen leek in kant en klare Jip en Janneke taal uit kan leggen hoe dit mogelijk is en wat er eventueel moet gebeuren om dit in de toekomst uit te sluiten is.Het besturingssysteem wat ik gebruik is Windows XP Pro.
Waarvoor mijn dank

Hallo,

gegevens verdwijnen niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen ;) .
Draai je je toepassing lokaal?
Weet je zeker dat de gegevens die zijn "verdwenen" wel aanwezig zijn geweest?
Toevallig niet bezig geweest met opschonen van gegevens?
Toevallig geen code draaien die gegevens na verloop van tijd verwijderd?

Groet,

Tardis

Gebruik je filters op formulieren of rapporten (oplossing is filters aanpassen)?
Zitten er inner joins in je queries waardoor gegevens niet zichtbaar zijn (op te lossen door gebruik van outer joins)?
Kloppen je where clausules in queries?

Ik ben het helemaal met Tardis eens, gegevens verdwijnen niet zomaar, meestal zijn ze om één van bovenstaande redenen niet zichtbaar maar zitten ze wel in de onderliggende tabellen.

Gebruik je filters op formulieren of rapporten (oplossing is filters aanpassen)?
Zitten er inner joins in je queries waardoor gegevens niet zichtbaar zijn (op te lossen door gebruik van outer joins)?
Kloppen je where clausules in queries?

Ik ben het helemaal met Tardis eens, gegevens verdwijnen niet zomaar, meestal zijn ze om één van bovenstaande redenen niet zichtbaar maar zitten ze wel in de onderliggende tabellen.

Dank voor de eventuele oorzaken.Ik ga proberen dit uit te vogelen
Groeten:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan