Gegevensbestand bij afdruk samenvoegen steeds opnieuw koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

8Leonie8

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Ik heb een word-document welke gekoppeld is aan een excel-bestand. Door middel van afdruk samenvoegen kan ik hiermee brieven aan verschillende personen maken.

Het word-document is dus al gekoppeld aan het excel-bestand, en als ik het word-document open, vraagt word ook: Als u dit document opent wordt de volgende opdracht uitgevoerd, wilt u dat, met daarbij de naam van het juiste excel-bestand en tabblad. Klik ik vervolgens echter op ja, dan moet ik toch alsnog elke keer weer het excel-bestand handmatig opzoeken en koppelen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat beide bestanden automatisch koppelen als ik het word-document open, zonder steeds het excel-bestand apart op te hoeven zoeken??

groetjes leonie

Bij het koppelen van een andere brief kom ik nog zo'n soort probleem tegen. Wanneer ik een ander word-document aan een ander excel-bestand wil koppelen, ga ik naar gegevensbestand selecteren. Als ik het juiste excel-bestand selecteer komt de melding:

Gegevensbestand koppelen:
* OLE DB-databasebestanden
* MS Excel-werkbladen via DDE
* Excel Files via ODBC

Hier moet ik dan een selectie in maken. Deze melding heb ik echter nog nooit eerder gezien, terwijl ik Afdruk Samenvoegen al heel vaak gebruikt heb. Kies ik vervolgens bijvoorbeeld de tweede optie, dan zou ik normaal het betreffende werkblad kunnen kiezen. Nu komt echter alleen de optie Heel werkblad, en Filter database in beeld.

Het lijkt er op dat er ergens in de instellingen bij het koppelen van excel en word iets aan de hand is. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?? Heeft het tweede probleem met het eerste te maken, of staan ze los van elkaar??

Groetjes leonie

Zijn het documenten van dezelfde Office-versie ? (doc en xls en docx en xlsx )

ja, allemaal Office2003. Er is verder niks veranderd qua programma's op de computer. Voorheen werkte het koppelen wel gewoon goed...

iemand anders nog een optie hoe ik kan voorkomen dat ik steeds het te koppelen bestand er bij moet zoeken?

Als je een gegevensbestand gaat koppelen krijg je een hulpscherm te zien; daarin staat de vinkoptie 'methode kiezen'. Vink deze optie uit en hij loopt weer als vanouds.

Laatst bewerkt:
conversie bevestigen bij openen staat aan. Hiermee voorkom je dat getallen en de datum verkeerd worden weergegeven na samenvoegen. Als je bestanden hebt zonder getallen of een datum kun je dit vinkje uitzetten, anders zou ik het aan laten staan.

In Word 2003:
Klik op extra, opties, algemeen en verwijder het vinkje bij: conversie bevestigen bij openen

Hiermee is het andere probleem niet opgelost....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan