Gegevensbestand Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik kreeg een pc aangeboden waarvan de harddisk niet meer opstart. Het blijkt dat de systeembestanden verminkt zijn.

Nu heb ik de harddisk als 2e harddisk in een draaiend systeem gehangen en alle files van Mijn Documenten reeds overgezet naar een andere harddisk.

Er blijken ook nog waardevolle gegevens op de harddisk te staan van Outlook Express, welke ik later zou willen importeren in Microsoft Outlook 2007. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze gegevens kan redden en waar ik deze kan vinden??

Ik weet dat Microsoft Outlook een PST bestand wegschrijft, maar doet Outlook Express dat ook ??

Bij voorbaat hartelijk dank !!!

Ik ben er zelf al achter wat voor bestanden het zijn.
Outlook Express schrijft zijn gegevensbestanden weg met de extentie: DBX

Nu maar hopen dat ik die in Microsoft Outlook 2007 geïnporteerd krijg.

Laatst bewerkt door een moderator:
In de bijlage zit een document hoe je adresboek en mailt backupped.
Ook staat erbij, hoe je ze later importeerd terug in Outlook Express.
Wanneer dat weer werkt, kun je van Office Outlook de wizzard volgen om de mails te importeren.

Bijlagen

SUPER bedankt Paul voor je snelle reactie !!!

Ik zal morgen eens kijken of het wil lukken, maar denk niet dat ik Outlook Express kan back-uppen als deze niet opgestart is of wel ??
De harddisk wil nl. niet meer opstarten en heb hem nu als 2e harddisk op een werkend systeem aangesloten om alle gegevens er nog af te kunnen halen. In Mijn Documenten etc. zijn de bestanden zo op e pakken, maar bij Outlook Express worden deze bestanden ergens weggeschreven.

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als de harddisk als 2e schijf te benaderen is, en verborgen bestanden staat aangevinkt als weergeven (mapopties), dan kun je O.E. backuppen zoals weergegeven in mijn bijlage.
Echter, de letter C:\ vervang je dan door de letetr waar de 2e schijf nu staat.
D:\ of E:\ of......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan