gegevensbestand wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baiko

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
87
Beste forumleden,
hoe kan ik mijn oud wachtwoord van mijn Outlook gegevensbestand terug vinden of verwijderen , ik ben dit vergeten
ik heb gevonden hoe ik het kan wijzigen maar hij vraagt eerst naar het oude paswoord ( dat weet ik dus niet meer)
Ik werk met outlook 2021 pro en met windows 11 home
mvg,
Eric
 
Als dat zo makkelijk was dan had dat hele wachtwoord geen nut.
Tip:
Gebruik voortaan een wachtwoord kluis.
Deze bijvoorbeeld:
 
Dan is je enige hoop gebruik te maken van een betrouwbaar bedrijf dat je zou kunnen helpen of betaalde software die wachtwoorden kan verwijderen. De resultaten die haalbaar zijn, zijn sterk afhankelijk van o.a. de exacte versie waarin het document is gemaakt. Oudere versies zijn gemakellijker te kraken dan nieuwe.

Daarnaast. Let op bij het kiezen van een dienstverlener. Maak zelf een inschatting van de inhoud van het document en welk risico je wilt nemen bij een dienstverlener. Genoeg bedrijfjes die dit op internet aanbieden, maar je hebt geen enkel idee wat ze met jouw document doen op de achtergrond.
 
Daarnaast mag er op Helpmij geen advies/instructie worden geplaatst voor het verwijderen van wachtwoorden.
 
Ik heb een passwort manager , dit staat er niet in
Als ik het goed begrijp kan ik dan nop geen enkele manier achterhalen zonder een betalend programma.
Ook niet als ik het opvraag bij mijn provider = Telenet
Er moet toch zoiets bestaan dat ik het kan resetten ( Ik kan dat normaal in outlook), dat heb ik gevonden maar hij vraagt eerst het oude en dat is het probleem , dat weet ik niet meer .
 
En daar ga je zoals al gezegd, ook niet achter komen.
Als je een password manager gebruikt dan heb je dus helaas niet dat wachtwoord er in gezet.

Een mogelijkheid tot resetten zonder het oude wachtwoord te weten is er niet.
Dat zou het hele wachtwoord mechanisme nutteloos maken.
 
Is jouw Outlook wachtwoord het zelfde als je Telenet wachtwoord?
Zo ja:
Check zelf eerst bij Telenet of dit een oplossing kan zijn!
Weblink naar wachtwoord vergeten.
Kan zijn dat het dezelfde link is die je zelf al gebruikt hebt, maar ik denk van niet.

Voor de rest sluit ik me aan wat er al geschreven is.
 
Misschien een domme vraag en voorstel.

Als ik nu mijn Telenet e-mail account volledig verwijder en hem daarna terug installeer ?
DE vraag is of het wachtwoord van Telenet en het gegevensbestand van Outlook hetzelfde zijn (ik denk het niet want ik heb het geprobeerd) ?
Kan ik mijn mail account her-installeren zonder wachtwoord voor het gegevensbestand van Outlook, Ik heb gezien dat je dit wel kan aan en af vinken .
of kan ik mijn e-mail account in Outlook her-installeren met hetzelfde wachtwoord van Telenet?

Zou dit een eventuele oplossing kunnen zijn ?
 
Ga na met welk account dat gegevensbestand is gebruikt en gebruik dan het daarbij behorende wachtwoord.
Als je die niet meer weet dan zal het niet lukken.
 
Heb je de e-mail ingesteld als IMAP of als POP3. Indien IMAP dan staan de emails nog op de server en kun je een nieuw gegevensbestand aanmaken en de emails opnieuw ophalen. Eventueel door eerst een wachtwoordreset bij Telenet aan te vragen.
 
Beste forum leden ,

het probleem is opgelost
Maar ik weet niet hoe ik het gedaan heb ( dus heb ik niets geleerd ) en kan ik het ook niet met jullie delen sorry !
Toch bedankt voor jullie reacties.
mvg,
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan