gegevensbestand word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hoe kan ik een gegevensbestand gemaakt in Word 2003 herstellen tot een normaal Word-document. Dus geen extensie MDB maar DOC?

groetjes
Juul

Ik zal proberen mijn probleem duidelijker te maken.
Als je in Word 2003 bij het afdruk samenvoegen een nieuw gegevensbestand maakt, dan wordt dat bestand (als je sluiten kiest nadat je de gegevens ingebracht hebt in het formulier) opgeslagen als een MDB bestand. Je kunt bij "opslaan als" alleen kiezen voor microsoft office-adreslijsten en verder is er geen andere keuze. Daarna kom je ook nog in een scherm van Data link eigenschappen, waar ik ook al niet op zit te wachten.

Dus in het kort: ik wil de gegevens inbrengen en het bestand als een doc bestand opslaan.

Hoe je overigens in Word een bestand kunt importeren weet ik ook niet.

groetjes
Juul

Hai Juul, :D

Dat mdb bestand is natuurlijk gewoon een access database welke wordt aangemaakt bij samenvoegen.

Begrijp ik het goed dat jij deze data gewoon in Word wil hebben? (in een tabel of zo)

Ga zo te werk:
* Open blanco doc
* Zet deze bij bestand pagina-instelling op: Liggend
* Kies Invoegen/Veld
* Kies in de linkerkolom Database en klik rechts op Database invoegen.
* Klik op gegevens ophalen en blader naar dat MDB bestand.
* Nu kun je nog Query opties voor filtering instellen maar jij wilt geloof ik alles.
* Dus kies Gegevens invoegen en dan Alles en OK.

En hup een tabel met alles erin in de database.

See Yah! :thumb:

Heel hartelijk dank!!

Dit is precies wat ik wil.
Het was heel vervelend voor mij dat er zomaar een access database bestand aangemaakt wordt in Word.
Nu is mijn probleem opgelost.

groetjes
Juul:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan