gegevensblad met interne selectie van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

mic82

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
het volgende wil ik graag realiseren:

gegevensblad:

kolom 1: opvolgnummer (autonummering)
Kolom 2: keuze afdeling
kolom 3: keuze van persoon (die werkzaam is op de afdeling gekozen in kolom 2)

hoe is dit geheel te realiseren?

Met deze opzet is het de bedoeling om de flow van gegevens binnen het bedrijf in het bedrijf vast te leggen.

bvd mic

Je stipt een heel klein onderdeel aan van een compleet WFM systeem. (workflow management) Zonder daar over uit te wijden of daarop in te gaan, het antwoord op je vraag:

Dat gegevensblad waar jij het over hebt kan je realiseren door een tabel te maken met die velden, een formulier op basis van die tabel te maken en die te tonen als gegevensblad.

HTH:D

tot zover was ik ook gekomen;

het gaat om het volgende punt:

ik heb een lijst met werknemers met betreffenden afdelingen.

nu kies ik als eerst de afdeling. nu wil ik graag bij werknemers kunnen kiezen uit de nog mogelijke voorhande zijnde werknemers. kortom niet meer de hele waslijst van alle werknemers maar alleen van de werknemers die werkzaam zijn op de betreffende afdeling.

er dient dus iets van een selectiefilter in toegepast te worden. en de vraag is op welke wijze is dit te realiseren?

bvd mic

...
ik heb een lijst met werknemers met betreffenden afdelingen.
Dit zijn al drie tabellen. Werknemer, Afdeling en WerknemerAfdeling

Je kan een selectie maken uit een reeks werknemers die je nog niet eerder hebt toegewezen op de volgende manier.

Code:
select * from werknemer where werknemerid not in (select werknemerid from WerknemerAfdeling)

HTH:D

ps stel je volgende nieuwe vraag in een nieuwe thread.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan