• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensformulier bij tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Office versie
Excel 365 NL Insider
Uit de help van Excel (2016):
"Gegevensformulier: een gegevensformulier biedt een handige manier om een volledige rij gegevens in een bereik of tabel in te voeren of weer te geven, zonder horizontaal te hoeven schuiven. (...) Gebruik een gegevensformulier als een eenvoudig formulier met tekstvakken die de kolomkopjes als labels gebruiken, voldoende is en u geen behoefte hebt aan geavanceerde of aangepaste formulierfuncties zoals een keuzelijst of kringveld."
Dit wil ik graag doen. Ik heb een tabel met gegevens, waarbij ik snel een gegevensformulier wil genereren. Maar ik kan ergens nergens in het lint een knop ontdekken om dit snel te doen (zoals bijvoorbeeld hier (http://www.computeridee.nl/workshop/houd-lijsten-nog-handiger-bij-in-excel/) bij stap 1 beschreven, het desbetreffende menu kan ik niet vinden...).

Vraag dus: hoe krijg ik snel dat bedoelde gegevensformulier naar voren?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De knop zou volgens vele bronnen onder de Tab "Gegevens" moeten staan. Als ik via de zoekfunctie ( "vertel wat u wilt doen") FORMULIER intik, dan komt ie wel tevoorschijn en kan je het aan de werkbalk snelle toegang koppelen met R-muis.

Haha, die knop staat nu dus niet meer bij populair! Maar uit welk jaargang stamt je Computer Idee Alex?

edit:
Ik zie het erbij staan: 2008

Sjon en Ed, dank voor de tips, het is gelukt. De knop staat nu bij mij in het snelmenu en als onderdeel van een nieuwe groep in het lint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan