• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevenstabel invoegen/plaatsen op basis van waarde in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivovandenhove

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2011
Hallo VBA-ers!

Ik ben nu al een tijd op zoek naar een functie of macro die een gegevenstabel kan invoegen op basis van een waarde in een andere cel.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WXIEFIAUFLUV.xls

In het bijgevoegd bestand staat in J24 een listbox. Ik wil, afhankelijk van de waarde in J24, een gegevenstabel invoegen in B31. Deze gegevenstabellen zijn te vinden in het tab 'Hulptab'. De namen van deze gegevenstabellen zijn hetzelfde als waarden in de listbox (zie tab 'Hulptab', cellen H4, H9, H14, H19 en H24)

Daarnaast wil ik graag dat de gegevenstabel die begint in cel H24 nog te veranderen is nadat deze is ingevoegd in het eerste tabblad.

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen!

Alvast dank voor jullie goede hulp!

Ivo

Ivo,bedoel je zoiets?
er zijn wel een 3 namen toegevoegd
TypePlek is waar de tabel moet komen(dus als je de tabel wil verplaatsen dan TypePlek veranderen
PersGangen dat is de kolom waar in de PersGangentabellen te vinden zijn
MakingType daar staat je keuze vakje voor de Typen

Bekijk bijlage test (2.xls

groet sylvester

Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Hartelijk dank voor je hulp. Dit is inderdaad in de goede richting! Ik snap je macro wel, maar ben helaas niet in staat om deze naar eigen wensen aan te passen. Ik zie dat het programmaatje nu werkt, ik krijg alleen nog af en toe een bug.

De listbox in J24 is afhankelijk van de waarde die gekozen is in de listbox in I24. Als er gekozen wordt voor "Stitching" of "None" krijg ik een bug. Graag zou ik dan willen dat de Typeplek dan weer leeg gemaakt wordt als in J24 eerst een keuze gemaakt wordt en daarna J24 weer leeg gemaakt wordt.

Daarnaast zou het mooi zijn als het geheel uitgebreid kan worden zodat dit in de hele tabel werkt. Met andere woorden: als ik in J25 een keuze maak, dat deze keuze weer gespecificeerd word onder de vorige, maar dan alleen als dit niet dezelfde persgang is.

Mijn uiteindelijke doel is dat mijn opdrachtgevers deze lijst in kunnen vullen en dat zoveel mogelijk informatie voor mij beschikbaar wordt. De info dient universeel te zijn zodat deze voor mij goed te verwerken is. Helemaal ideaal zou zijn als ik een button in kan voegen met "extra regel toevoegen" zodat in de tabel in hoofdstuk 2 EN in hoofdstuk 4 een extra regel toegevoegd wordt die nog niet ingevuld is. Zo is het geheel dus uit te breiden naar een grootte die gewenst is voor de opdrachtgever.

Sorry dat ik zoveel vraag en heb ook geen idee of dit voor jou te doen is, maar ik ben een absolute beginner in VBA. De makkelijkere codes kan ik ondertussen begrijpen maar ben nog niet zover dat ik ze ook toe kan passen. Zou wel graag willen weten hoe jullie dit leren, gewoon simpelweg met een boek en heel veel oefenen???

In ieder geval alvast bedankt!

Ivo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ivo

geef wat voorbeelden van wat wanneer moet gebeuren.
de macro doet letterlijk wat je gevraagd hebt .
geef aan waar de macro op moet reageren (welke cellen) en waar de gegevens staan.

groet sylvester

Het klopt dat de juiste gegevenstabel verschijnt als ik in de listbox van J24 een persgang kies, maar als ik vervolgens J24 selecteer en druk op 'del', dan blijft een gedeelte van de gegevenstabel in de sheet staan, namelijk in regel 33 en 34. Zie onderstaand bestand.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NCBRR63IIIOD.xls

Daarnaast is het zo dat als ik in I24 iets anders dan 'pressing' invul, en vervolgens in J24 een optie kies, dat ik dan een foutmelding krijg. Dit kun je ook in bovenstaand bestand proberen.

Graag zou ik nog de uitbreiding zien dat als ik in J25 een waarde kies die anders is dan de waarde in J24, dat de gegevenstabel behorende bij de waarde in J25 ONDER de gegevenstabel geplaatst wordt die hoort bij J24. Indien J24=J25 hoeft dit niet. Dit geldt natuurlijk ook voor opvolgende nummer J26, etc... Zie voorbeeld document hieronder.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LFFPUQ66KY3N.xls

Tot slot zou ik graag door middel van een knop een extra regel toevoegen in de tabellen die onder 'Samples to be made' en 'Testing' staan. In onderstaand bestand heb ik deze regel bij beide tabellen handmatig toegevoegd, maar ik zou graag zien dat dit gebeurd door middel van de toegevoegde knop. Het nummer van de regel moet dan opvolgen aan het nummer van de vorige regel, de inhoud dient gewist te worden, maar de formules en listboxen moeten dan wel behouden worden. Ik hoop dat dit allemaal mogelijk is. Zie onderstaand bestand.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-C8WXOAQHO47Z.xls

Nogmaals dank voor je moeite! Als dit alles zou lukken, zou dat mijn leven een stukje makkelijker maken... :)

Groeten,
Ivo

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou iemand nog eens naar dit topic willen kijken? Heb nog op verschillende manieren geprobeerd maar kan er niet uit komen!

Alvast dank!
Ivo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan