• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie aantalarg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Goedemorgen,

In een calculatieprogramma in een excel moet de gebruiker in cel B22, B23 of B24 een waarde invullen. Hoe zorg ik ervoor dat de gebruiker niet in alle 3 deze cellen een waarde kan invullen? Er mag maar 1 cel ingevuld worden.
Ik heb het al geprobeerd met gegevensvalidatie maar met deze formule krijg ik niet het gewenste resultaat (in cel B22):
Code:
=AANTALARG(B23:B24)<>""
Als B23 dan een waarde bevat zou een foutmelding in beeld moeten komen als ik in B22 iets in wil vullen...

Test deze eens:
Code:
=AANTALARG(B$22:B$24)<=1

Oeps ik zie nu dat cel B24 middels een lijst werkt!
Hoe kan ik dit combineren of heb je een andere praktische oplossing?
De lijst bevat het volgende:
Yes
No

Ja alleen hoe zorg ik er nu voor dat als B23 een waarde bevat, er in cel B24 geen yes of no ingevuld mag worden :confused:

De keuzelijst was in dat geval wel leeg, maar je kon nog wel handmatig yes of no invullen. Hierbij een aangepast voorbeeldje.

Bijlagen

Na het bestuderen van je formule van het yes en no ben ik er uit gekomen en wat bijgeleerd ook!
Dank nu werkt het volledig naar wens :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan