skystormer
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 mrt 2011
Hallo luitjes,
Waar ik werk wordt met veel verschillende boren en frezen gewerkt.
Het huidige systeem wat er is, gaat als volgt.
Ik heb er 1 nodig, zoek deze in de kast en pak em. Vervolgens klaar.
Ligt er geen, ren ik naar onze inkoper om er in te kopen.
Soms als ik deze boor/frees gebruikt heb en hij is nog gewoon goed. Leg ik deze terug. In de hoop dat ik deze terugleg waar die lag. Dit gaat een keer fout, aangezien er meer dan 1000 varianten zijn.
Nu wil ik dit in Excel gaan bijhouden. Zodat we met een soort van bakjes gaan werken welke op vaste plaatsen liggen in meerdere kasten.
In bijlage heb ik iets opgezet. Echter dit gaat op hoe ik het nu heb gemaakt te onoverzichtelijk worden.
In tabblad "Product zoeken" Wil ik dat een gebruiker eerst aangeeft of hij een boor of frees nodig heeft.
Echter nu wil ik in kolom C bij Afmeting alleen de opties overhouden welke bij de gekozen optie horen van cel B9. (ik tabblad Data invoer staan deze gegevens)
En vervolgens ook bij lengte adhv de waarden uit cel B9 en C9.
Dus in de bijlage zou dit inhouden:
Ik kies bij groep voor boor.
Bij afmeting mogen er nog maar 2 opties overblijven dan Ø 0,95 en Ø 1,6.
Kies ik vervolgens Ø 1,6 dan blijft alleen de optie 10 mm over.
Het enige wat ik kon vinden waarmee dit lukte was als je meerdere kolommen ging bijhouden per productgroep. maar niets gezien als je productgroepen door elkaar hebt staan in 1 kolom.
Vraag 2.
Weet totaal niet of dit mogelijk is.
Voor waar dit gebruikt gaat worden. Zijn de pijltjes omlaag om een optie uit het scrolldownmenu te kiezen vrij klein en soms makkelijk mis te klikken. Is dit aan te passen? Bijvoorbeeld dat als ik de cel aanklik al gelijk de scrolldownmenu krijg?
Vraag 3.
Is het mogelijk de gegevens in de lijst alfabetisch te plaatsen? (zonder in tabblad Data invoer de data anders te sorteren)
Dank en groet,
Rob
Waar ik werk wordt met veel verschillende boren en frezen gewerkt.
Het huidige systeem wat er is, gaat als volgt.
Ik heb er 1 nodig, zoek deze in de kast en pak em. Vervolgens klaar.
Ligt er geen, ren ik naar onze inkoper om er in te kopen.
Soms als ik deze boor/frees gebruikt heb en hij is nog gewoon goed. Leg ik deze terug. In de hoop dat ik deze terugleg waar die lag. Dit gaat een keer fout, aangezien er meer dan 1000 varianten zijn.
Nu wil ik dit in Excel gaan bijhouden. Zodat we met een soort van bakjes gaan werken welke op vaste plaatsen liggen in meerdere kasten.
In bijlage heb ik iets opgezet. Echter dit gaat op hoe ik het nu heb gemaakt te onoverzichtelijk worden.
In tabblad "Product zoeken" Wil ik dat een gebruiker eerst aangeeft of hij een boor of frees nodig heeft.
Echter nu wil ik in kolom C bij Afmeting alleen de opties overhouden welke bij de gekozen optie horen van cel B9. (ik tabblad Data invoer staan deze gegevens)
En vervolgens ook bij lengte adhv de waarden uit cel B9 en C9.
Dus in de bijlage zou dit inhouden:
Ik kies bij groep voor boor.
Bij afmeting mogen er nog maar 2 opties overblijven dan Ø 0,95 en Ø 1,6.
Kies ik vervolgens Ø 1,6 dan blijft alleen de optie 10 mm over.
Het enige wat ik kon vinden waarmee dit lukte was als je meerdere kolommen ging bijhouden per productgroep. maar niets gezien als je productgroepen door elkaar hebt staan in 1 kolom.
Vraag 2.
Weet totaal niet of dit mogelijk is.
Voor waar dit gebruikt gaat worden. Zijn de pijltjes omlaag om een optie uit het scrolldownmenu te kiezen vrij klein en soms makkelijk mis te klikken. Is dit aan te passen? Bijvoorbeeld dat als ik de cel aanklik al gelijk de scrolldownmenu krijg?
Vraag 3.
Is het mogelijk de gegevens in de lijst alfabetisch te plaatsen? (zonder in tabblad Data invoer de data anders te sorteren)
Dank en groet,
Rob
Bijlagen
Laatst bewerkt: