• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie en lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesbl

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Hallo experts,

Ik wil dat er in een aantal cellen verplicht iets staat. Maakt niet uit of het tekst of getallen zijn, maar geen formules.
Hoe kan ik met gegevensvalidatie een melding krijgen als die cellen toch gewist worden?

Ik werk met Excel 2007

Alvast hartelijk dank!

Kees

Code:
Hoe kan ik met gegevensvalidatie een melding krijgen als die cellen toch gewist worden?

waarschijnlijk te eenvoudig gedacht, maar ik probeer het toch maar.

1) waarom dan niet gewerkt met beveiligde cellen?

zijn de cellen al gevuld of dienen deze nog gevuld te worden?

2) als ze nog gevuld moeten worden dan dit met validatie worden bereikt.

Hallo Oeldere,

Er staan al gegevens in de cellen, en ik wil voorkomen dat deze cellen leeggemaakt worden. De cellen moeten wel met nieuwe gegevens gevuld kunnen worden, dus beveiligen leek me niet zo praktisch.
Ik dacht aan validatie op tekstlengte, en dan de tekstlengte >0 en bv <25. Maar dan is het alsnog mogelijk om de inhoud van de cel te verwijderen zonder validatie-melding.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Kees

wacht ik ook met belangstelling de reacties af.

zelf kan ik je hier niet verder mee helpen.

Ik ben geen ster in VBA maar wat vind je hiervan?

Bijlagen

Hallo

Zoiets??
Misschien ook te kort door de bocht.

mvg Pie

Bijlagen

Hallo popipipo en peter 59,

Dit is een goeie oplossing popipipo. En peter59, je oplossing is nu even te kort door de bocht, omdat de in te voeren waarden uit een lijst komen. Ik bewaar hem in elk geval wel!

Heren, bedankt!

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan