• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensvalidatie excel keuzelijst aanpast

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Goedemorgen,

Ik had een vraag m.b.t. gegevensvalidatie, ik heb een voorraadsheet waarin ik bestellingen bij houdt. Echter kan ik sommige bestellingen niet zomaar vrijgeven vanwege de voorraadhoogte.
In mijn sheet staat bij bestellingen een kolom (in tabel) in mijn bestellingen die aangeeft a.d.h.v. een als formule "Beschikbaar" of"Onvoldoende voorraad". In de kolom daarnaast heb ik een kolom die ik vrijgeven? noem waarmee ik met een simpele JA of de NEE aangeef of ik de bestelling vrijgeef en logischerwijs de voorraad afschrijf. Echter wil ik dat als in de kolom voorraad "Onvoldoende voorraad" verschijnt ik in de afschrijfkolom geen JA (of dat hij een foutmelding weergeeft) kan selecteren. Ik weet dat dit met gegevensvalidatie middels formule wellicht kan uitvoeren maar ik kom er niet uit. Graag hulp :).

Groet,

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan het inderdaad zijn als je de hint begrijpt...

Sorry mijn intellect is niet goed ontwikkeld genoeg om jouw hint te begrijpen!

De bedoeling bij een dergelijke vraag zoals je die stelde, is dat je er een voorbeeld document bij plaatst.

Probeer het zo eens met deze formule in de validatie.

Code:
=OFFSET($T$1;$P5="Niet genoeg";;2-($P5="Niet genoeg"))

Bijlagen

Namedrange T1 "B"
Namedrange T:T2 "N"

Q5:Q10
Validation; List ; =Indirect(left($P5;1))

Bijlagen

Hoi Heren,

Bedankt, denk dat ik het ook begrijp hij kijk dus met verschijving eerst naar Links en afhankelijk wat die cel weergeeft geeft hij de keus Ja/Nee of Nee! Top super weer wat geleerd!

Groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan