• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie gebruiken en ALS-functie tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louise050513

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2016
Hallo,

Ik ben bezig met een sheet waarin ik graag een grootboekrekening automatisch wil laten koppelen aan een kostenplaats.
Nou wil ik ook een menu wat je naar beneden kan klikken de andere mensen ook weten welke grootboekrekeningen beschikbaar zijn. Dit gaat echter met gegevensvalidatie. Nou wil ik op dezelfde cel waar de gegevensvalidatie op zit ook een ALS-formule op toepassen.

Bijvoorbeeld
Als er in cel B5 grootboekrekening '126205' staat er in C5 automatisch kostenplaats 330110 komt te staan.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?!

Bij voorbaat dank! :)

Hoi,
Beste Louise,
Welkom op dit forum:)
Post eens een vb bestandje (zonder gevoelige info)
Kan je via de knop Ga geavanceerd bijlage toevoegen

Hoi Philliep,

Heel erg bedankt!!

Hoe heb je dat nou gedaan? Het ziet er echt top uit!:d

Hoi Louise,
Ga eens naar de vba editor (Alt + F11) en klik op formulieren, klik rechts op Userform1 object weergeven dan zie je het invulformulier, klik rechts op programmacode weergeven dan zie je de code
Dit is een snel voorzetje, ik kan die wel verder aanpassen naar uw wensen (vb knopje opslaan of opslaan als PDF of ingave wissen)

Hallo Philliep,

Kan ik het ook kopiëren naar een ander tabblad of moet ik voor elk tabblad hetzelfde herhalen?

Groet,

Louise

Hoi Louse,
Wat bedoel je precies?
Er zijn diverse mogelijkheden
Je kan een sjabloon maken en iedere maand apart opslaan,
Je kan je blad drie kopiëren(zeg maar twaalf keer (jan tot dec), je opent je moederblad en je opent je formulier, nadien klik je op de betreffende maand (tabblad)
het actieve werkblad wordt ingevuld.
Je kan het moederblad kopiëren, een andere naam (jan tot dec) geven dan heb je op ieder blad de knop formulier staan
Verder nog een tip,
Je kan via de vba editor een kalendertje plaatsen bij datum in plaats van een gewoon invulveld, als je dat wilt pas ik dat eventjes aan in het formuliertje en leg ik uit wat jij in excel moet aanpassen

Hallo Philliep,

Van dat kalendertje klinkt goed. Als je dat zou willen doen heel graag. Ik zit zelf ook even te kijken, maar ik heb geen idee hoe ik die opdrachtknop bovenin het Excel heet krijg. Ja ik bedoel inderdaad per maand. Dat ik niet per tabblad elke keer ALT-F11 moet doen om op elk tabblad dat formulier te krijgen zeg maar.
Heel erg bedankt alvast echt super!

Groetjes,

Louise

Geef mij een uurtje of zo,
met een paar kleine aanpassingen zijn we dan weer een stap verder

Hoi Louse,
Bij deze een paar aanpassingen
1. Het kalendertje zit erin, als je een foutmelding krijgt loods ik je wel doorheen om het aan te passen.
2. De cellen B2, B3 en B4 worden automatisch ingevuld
Cel B2 is de naam van uw bestand (in dit vb KB locatie1) zoiets als kasboek locatie1, je kan het bestand de naam geven wat je wilt (zoiets als KB Amsterdam of kasboek Antwerpen , deze naam verschijnt in Cel B2
Samengevat vijf locaties vijf verschillende bestandjes (wat betreft de locaties heb ik geen gegevens)
Cel B3 is de bladnaamvan actief blad
Cel B4 is de waarde die terug te vinden is in het blad rekenschema K5(voor volgend jaar verander je 2016 naar 2017)
Hoe werkt het,
Klik op het moederblad, open het formulier en klik op de maand naar keuze, vul uw gegevens in
Er zit een knop wissen op , hoef je maar een keer in het jaar te gebruiken namelijk als je start met een nieuw jaar, verander dan ook K5 in het volgende jaar
Er zit ergens een geintje in, aan u om te vinden:)
Deze wil ik morgen wel met u doorlopen
Dat is goed maar hoe voeg ik een formulierknop toe?

Bijlagen

Hoi Louise,
Wat betreft
Dat is goed maar hoe voeg ik een formulierknop toe?
Ik zal een paar plaatjes maken met de juiste stappen, ik kan plaatjes maken in excel 2010 of 2016 welke geniet uw voorkeur?

Hallo Philliep,

Heel erg bedankt! Ik krijg op de vaste pc gelukkig geen foutmelding maar op de laptop helaas wel. Als je dat in Excel 2010 zou willen doen heel graag.

Alvast bedankt.

Groet,
Louise

Hij kent deze code niet op mijn laptop:

Private Sub UserForm_Initialize()

Dat markeert hij geel als ik op formulier klik op mijn laptop.

Groet,

Louise

Hoi Louse,
Dat is het probleem met het kalendertje
Doe het volgende
Ga naar de vba editor, klik rechts op het formulier object weergeven
Nadien klik op het icoontje met een tang en hamer (werkset)
Klik links in het venstertje
Klik op extra besturingselementen
Ga op zoek naar zoiets Microsoft date en time picker control vink die aan. Druk op save in de vba editor sluit de vba editor, alles alles goe is gegaan zou de foutmelding moeten verdwenen zijn en heb je ook een kalender in de userform op uw laptop

Hallo Louse,
En hier voor de besturingselementen zoals de knoppen
Screen Shot 03-24-16 at 11.12 AM.PNG
Screen Shot 03-24-16 at 11.18 AM.PNG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan