• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensvalidatie in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Dag forumleden,

ik heb een vraag over het opzoeken van waardes in een lijst. In bijgaand bestand kun je met de beginletter in het gele vlak de waardes opzoeken die hiermee beginnen. Dit werkt in een onbeveiligd werkblad. Op het moment dat het werkblad beveiligd wordt, werkt dit niet meer tenzij ik "objecten bewerken" aanvink of na het ingeven van de beginletter eerst een enter geef om vervolgens te zoeken.

Nu is het de bedoeling dat ik dit opneem in een (bestaande) VBA-code. Kan ik dat dan het beste doen via de optie "objecten bewerken" in een VBA-code op te nemen en zo ja welke vba-code zou dit dan moeten zijn? Of is er een andere en/of betere manier?

Bijlagen

Plaats voor betere hulp het bestand met de vba code, een .xslm bestand dus.
Een .xlsx bestand bevat nl geen macro's

Sowieso klopt het bestand niet.
Je kan niet in de validatie typen doordat de foutmelding nog aangevinkt staat.

Neem het maar eens op met de macrorecorder, dan zie je dat 'Drawingobjects" daar tussen staat.

Dag Harry,

soms kan het leven eenvoudig zijn. Ik heb het nu idd werkend. Ik weet alleen niet of dit de juiste manier is om dit voor elkaar te krijgen of dat er nog een betere manier zou kunnen zijn. Ik weet eigenlijk niet goed waar de optie objecten voor staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan