• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hamadryas

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2019
Goedemiddag

Ik probeer in VBA verschillende dropdowns te maken met cellen in een ander werkblad.
Ik heb dus een werkblad 1, waar de dropdowns in komen, en een werkblad 2 waar verschillende cellen in staan.
In werkblad 1 staan een aantal vragen met een "id", in werkblad 2 staan de cellen die in de dropdown moeten komen bij diezelfde "id".

Als ik nu via de functies Find en .End(xlDown) het bereik bepaal en ingeef in de validatie krijg ik altijd "Methode Range van object_Worksheet is mislukt.

Iemand een idee hoe ik dit makkelijk kan oplossen?
Alvast bedankt!

Door op zijn minst een bestand (voorbeeld met fictieve data) te plaatsen.

als je variabelen gebruikt moet je deze niet tussen dubbelquotes te zetten:

Code:
Set range1 = ws.Range(eerstecel, laatstecel)

Probeer het dan nog eens. Dan komt de validatie er wel. Niet op de plek die je hebt aangegeven in jouw bestand, maar daar kom je vast zelf wel uit.

Heren,
Super bedankt! Nu lukt de validatie wel al.
@Jean-paul: bedankt, maar ik had het graag met VBA gehad;

Ik merk dat hij het selecteren van het gewenste bereik nog niet helemaal juist doet.
Ik wou proberen met:
Set range1 = ws.Range(eerstecel, eerstecel.End(xlDown))
maar daarbij krijg ik dan weer de foutmelding "object vereist" voor deze regel.

Moet hier nog iets achter komen zodat het bereik juist geselecteerd wordt van de eerste cel tot aan de volgende witregel?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Allen,

Ik heb het probleem toch zelf kunnen oplossen.

Bedankt voor jullie hulp!
Fijne dag nog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan