• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie knopje

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgrheijkoop

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
7
Beste mensen,
In Excel heb ik via Gegevensvalidatie een fraai invoerkeuzelijstje ingevoegd. Rechts van het betreffende veldje verschijnt een grijs knopje met zwart pijltje. Het grijze knopje verschijnt pas als ik het veld aanklik. Graag zou ik het grijze knopje altijd getoond willen hebben.
Hoe en waar zou ik dat moeten instellen (als het al kan)?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken :)
Rob Heijkoop.
 
Via dalidatie kan dat niet. Als je de keuze altijd zichtbaar wilt hebben dan moet je werken met een keuzelijst (via formulier besturingselement).
 
Bedankt Paul voor je reactie:thumb:. Zou je wat kunnen uitweiden over "besturingselementen" (wat het is, waar het zit e.d.)? Heeft het iets te maken met ActiveX ?
Groetjes en alvast dank, Rob H.
 
Bedankt Paul voor je reactie:thumb:. Zou je wat kunnen uitweiden over "besturingselementen" (wat het is, waar het zit e.d.)? Heeft het iets te maken met ActiveX ?
Groetjes en alvast dank, Rob H.
Ik heb even gekeken, en volgens mij zoek je een "keuzelijst met invoervak".
In excel 2002/2003 moet je (geloof ik) R.M klik op leeg gedeelte in menubalk >> formulier(en) >> keuzelijst met invoervak.

In excel 2007:
Werkbalk snelle toegang aanpassen (bovenin het scherm) >> Kies uit opdrachten: >> opdrachten die niet in het lint staan >> keuzelijst met invoervak formulierb... >> toevoegen >>OK.
Nu kan je deze kiezen in je werkbalk snelle toegang.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dit idd niet regelen met gegevensvalidatie. Je kunt het wel een beetje simuleren door in de cel ernaast een symbool in te voegen (Invoegen --> symbool --> lettertype Windings2 en een pijltje naar beneden kiezen.

Op het scherm ziet het er dan redelijk uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan