GegevensValidatie netjes bovenaan, na dubbelklik werkt de lijst niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelTonnie

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2016
Berichten
308
Progje met een GegevensValidatielijst die telkens weer bovenaan begint zoals ik dit ook wil echter wanneer je per abuis hier dubbel op klikt krijg je een foutmelding en werkt het hele menu niet meer.

Korte inleiding:
Via menu op pijltje een keuze maken.
Afbeeldingen worden getoond incl. bijbehorende teksten
Retour terug naar tabblad met menu en deze opent keurig weer bovenaan.
Nu zijn er toch mensen die i.p.v. op het pijltje te klikken toch op het vak dubbelklikken.
Er gebeurd dan niets echter als je dan naast het vak of het pijltje klikt krijg je een error.

error.JPG

Nu werkt het programma in zijn geheel niet meer.
Programma zonder opslaan her-starten en het werkt weer of de foutcode ondervangen natuurlijk.
Hoe kan ik dit ondervangen zodat deze fout niet meer gemaakt kan worden door op het vak te klikken i.p.v. het pijltje.

P.s. voor de juiste werking heb ik alleen plaatjes bijgevoegd genaamd AST-AST 1-AST 2 (kies deze dan ook uit het menu om de werking van het programma te zien.)
 

Bijlagen

  • CupFaults 2019.xlsm
    77,3 KB · Weergaven: 27
  • AST.jpg
    AST.jpg
    52,5 KB · Weergaven: 44
  • AST 1.jpg
    AST 1.jpg
    41,6 KB · Weergaven: 38
  • AST 2.jpg
    AST 2.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 40
Als je het blad beveiligd wilt gebruiken ontgrendel dan niet alleen cel B6 maar ook B5.
Dan mag men ook op B6 klikken in plaats van op het pijltje en blijft het gewoon werken.

Nu gaat het bij een beveiligd blad fout omdat je schrijft naar B5.
Het gevolg is dat Application.EnableEvents niet meer op True wordt gezet en het dus helemaal niet meer werkt.
 
Laatst bewerkt:
Als je het blad beveiligd wilt gebruiken ontgrendel dan niet alleen cel B6 maar ook B5.
Dan mag men ook op B6 klikken in plaats van op het pijltje en blijft het gewoon werken.

Nu gaat het bij een beveiligd blad fout omdat je schrijft naar B5.
Het gevolg is dat Application.EnableEvents niet meer op True wordt gezet en het dus helemaal niet meer werkt.

Het blad is toch helemaal niet beveiligd?
Wat begrijp ik er niet goed aan dan.
Als je dubbelklikt op het menu en dan in het oranje gedeelte klikt dan verschijnt die melding en tevens werkt het progje dan niet meer.
 
Wat bedoel je met "het menu"? Cel B6?
Ik krijg het hier niet stuk.

Vandaar de aanname over een beveiligd blad.
 
Inderdaad bedoel ik Cel B6
Als ik hierop dubbelklik en daarna bijv op de pijl dan komt die melding.

fout zit dan in cell.Value = cFIND.Offset (, 1).Value
 
Laatst bewerkt:
Dat gebeurt bij mij dus niet.
 
Echt vreemd, dit op 2 verschillende computers getest en exact hetzelfde gebeurd.
 
Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het hier niet stuk.

Zet dit er eens bij achter dat blad, wellicht dat het helpt:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Target.Address(0, 0) = "B6" Then Cancel = True
End Sub
 
Op het moment dat ik dubbelklik in B6 en dan eerst op Esc druk dan kan ik gewoon verder werken.

Klik ik echter met de muis zonder eerst de Esc in te drukken dan gaat het fout.
 
Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het hier niet stuk.

Zet dit er eens bij achter dat blad, wellicht dat het helpt:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Target.Address(0, 0) = "B6" Then Cancel = True
End Sub

Jou code erachter bijgeplaatst en het werkt.
Nu nog even uitvogelen hoe ik de boel kan beveiligen.
edmoor bedankt voor je snelle reacties en oplossingen.
 
Het verbeteren van het Change Event heb je voor het gemak ook nog niet toegepast?
 
Het verbeteren van het Change Event heb je voor het gemak ook nog niet toegepast?

Beste VenA

Helaas niet voor het gemak maar begrijp niet wat ik er mee aan moet en met hulp van EDmoor werkt het.
Doe iets niet voor het gemak, zou graag veel meer willen leren en begrijpen juist.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan