• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie op basis van waarde andere cel (mogelijk VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excellerend

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste Forumleden,

Ik ben aan het stoeien met een probleempje, maar verschillende oplospogingen hebben tot op heden nog geen resultaat opgeleverd.

Ik wil graag dat, op basis van een celwaarde buiten de gegevensvalidatie range, er een vorm van gegevensvalidatie worden toegepast op een aantal cellen (waarde in die cellen moet kleiner of gelijk zijn aan 1).
In de bijlage een voorbeeld bestandje welke mijn vraag hopelijk geheel duidelijk maakt.

Alvast bedankt voor de moeite!

Grt Peter

Bekijk bijlage Gegevensvalidatie op basis van celwaarde (voorbeeld).xlsx

Beste Jean-Paul,

Het doet inderdaad wel wat het moet doen, maar het voldoet helaas niet aan mijn vraag. Al ben ik wel blij dat je het met VBA doet.

In jouw code wordt er gezocht in de kolom omschrijving naar "kantoormeubulair". Maar de omschrijving kan zeer divers zijn, dus de code moet eigenlijk kijken naar de kolom eenheid (kolom H).
Zodra in die kolom de tekst "dag" of "week" staat mogen de waarde in de kolommen 2 t/m 6 van diezelfde regel niet groter zijn de 1.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders hoor ik het graag.

Grt. Peter

Beste Jean-Paul,

Werkt perfect, mijn dank is groot!

Vraag opgelost.

Grt. Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan