In de bijlage een excel bestand waar ik lijst heb met namen met allerlei verschillende gegevens.
Dit is een lijst die niet te sorteren is. In dit voorbeeld staan de gegevens even in hetzelfde tabblad. In de originele file staan deze in afzonderlijke tabbladen.
Aan de hand van deze lijst wil ik een formulier maken. Die bij het selecteren van een achternaam de rest van het formulier in gaat vullen.
1. Ik had gedacht dit te doen met met gegevensvalidatie. Mijn probleem is nu hoe krijg ik de lijst op alfabet. Wat is er mogelijk zonder dat de basislijst wordt gesorteerd.
2. Hoe krijg ik meerder kolommen in mijn gegevensvalidatie.
3. Als twee lukt hoe kan ik hier dan op verticaal zoeken om mijn hele formulier in te vullen?
Dit is een lijst die niet te sorteren is. In dit voorbeeld staan de gegevens even in hetzelfde tabblad. In de originele file staan deze in afzonderlijke tabbladen.
Aan de hand van deze lijst wil ik een formulier maken. Die bij het selecteren van een achternaam de rest van het formulier in gaat vullen.
1. Ik had gedacht dit te doen met met gegevensvalidatie. Mijn probleem is nu hoe krijg ik de lijst op alfabet. Wat is er mogelijk zonder dat de basislijst wordt gesorteerd.
2. Hoe krijg ik meerder kolommen in mijn gegevensvalidatie.
3. Als twee lukt hoe kan ik hier dan op verticaal zoeken om mijn hele formulier in te vullen?
Bijlagen
Laatst bewerkt: