• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie uit extern bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert210773

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Hallo allemaal,

Post nu hier voor het eerst. Dus hopelijk doe ik het allemaal goed. Alvast mijn excuses als ik iets verkeerds doe.

Ben een redelijke newbie wat betreft Excel (als ik zie wat de mogelijkheden zijn), al kan ik wel een beetje met Excel omgaan. Sinds korte tijd ben ik bekend met de gegevensvalidatie functie in Excel.

Ik ben bezig om een bestand (bestand1) te maken met daarin 1 werkblad waar alle mogelijke keuzes instaan. En om vervolgens in een ander Excel bestand (bestand2) een gegevensvalidatie er op los te gooien die gebruik maakt van de opties die in bestand1 staan. Is dit mogelijk ?

Ik weet dat het mogelijk is als het vanuit een ander werkblad van dezelfde bestand is.
Maar ik wil het liefst vanuit een ander bestand. Ik heb met behulp van kopieren en plakken wel een soortgelijk resultaat behaald, maar het wordt een probleem zodra ik bestand1 sluit. Of moet die altijd open staan ? Wat overigens geen werkbare situatie is voor mij.

Ik ben uiteraard al wat gaan kijken mbv de zoek functie, en kwam een soortgelijke vraag tegen, maar daarin kan ik het antwoord niet goed uithalen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr.
Robert

Welkom. Kijk allereerst eens even in de zoekfunctie van dit forum. De zoekterm "gegevensvalidatie extern" leverde o.a. dit topic op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan