• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie uit extern bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

angeliinnoo

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2015
Hallo,

Ik heb op dit moment een Excel bestand met de naam data.xlsx
In dit bestand is een werkblad met allemaal namen van leden en een werkblad met allemaal locaties.
Nu wil ik in een ander Excel dropdown menu maken d.m.v. gegevensvalidatie met de gegevens van de namen van de leden en een dropdown menu met de locaties. Echter als ik dit wil doen krijg ik de melding dat ik dit niet kan ophalen uit een ander bestand.

Is het mogelijk dat ik dit wel kan ophalen en dat ik daarvoor het bestand niet hoef te openen?

Alvast bedankt!

Kan je de gegevens uit data.xls niet linken naar het bestand waarin je het dropdownmenu wilt maken?
Kopiëren -> Plakken speciaal -> Als koppeling
of iets dergelijks.

Dan kan ik toch net zo goed in het zelfde (nieuwe document) de gegevens zetten ipv een ander document? Dat is t zelfde resultaat als plakken speciaal?

Er is een verschil tussen plakken als gegevens en plakken als koppeling.
Maar ja nu je het zegt; waarom plak je niet gewoon de gegevens hard in het nieuwe document?
Of maak de validatielijst in het bestand data.xlsx.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan