Ik heb een excelbestand met meerdere tabbladen.
Vanuit 1 van de bladen (rekenblad) wordt er een lijstje van bedragen opgesomd (koppeling) in een 2e blad (picklist).
Deze heb ik voorzien van een bereik (lijst).
Op een ander blad (offerte) kan ik middels gegevensvalidatie 1 van de bedragen selecteren (bv met of zonder korting).
De bedragen kunnen echter tijdens de offertefase veranderen, bv hoger of lager.
Als ik echter terug ga naar het blad met de offerte (brief) blijft hier het eerder gekozen bedrag staan.
Kan je (bv middels VBA) ervoor zorgen dat hij het bedrag bijwerkt.
Als je namelijk op het driehoekje drukt staan in het lijstje wel de nieuwe bedragen.
Elk 'totaalbedrag' heeft zijn eigen naam alsook de cel met gegevensvalidatie.
Dit omdat er binnen het bestand op meerdere plekken deze bedragen weer herhaald worden.
Vanuit 1 van de bladen (rekenblad) wordt er een lijstje van bedragen opgesomd (koppeling) in een 2e blad (picklist).
Deze heb ik voorzien van een bereik (lijst).
Op een ander blad (offerte) kan ik middels gegevensvalidatie 1 van de bedragen selecteren (bv met of zonder korting).
De bedragen kunnen echter tijdens de offertefase veranderen, bv hoger of lager.
Als ik echter terug ga naar het blad met de offerte (brief) blijft hier het eerder gekozen bedrag staan.
Kan je (bv middels VBA) ervoor zorgen dat hij het bedrag bijwerkt.
Als je namelijk op het driehoekje drukt staan in het lijstje wel de nieuwe bedragen.
Elk 'totaalbedrag' heeft zijn eigen naam alsook de cel met gegevensvalidatie.
Dit omdat er binnen het bestand op meerdere plekken deze bedragen weer herhaald worden.