• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensvalidatie wordt niet opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janp1961

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2024
Ik heb een kasboek(je) gemaakt, met tabbladen, in Office 2019, 1 voor elke maand, en 1 blad met klassement van de verschillende uitgaveposten.
Ik had dit met gegevensvalidatie gemaakt als "dropdown"-lijst, maar eens ik het opsla, is de volgende keer mijn gegevensvalidatie weg...
Heeft iemand een "truckje" om dit op te slaan?
alvast bedankt.

Bijlagen

Johan,
Als je kijkt, op tabblad Klassement, kolom C; staan al onze (voorlopige) rubrieken. Ik gebruikte kolom C, en verwijs hiernaar in de maanden jan-feb-maa... naar de omschrijving.
Dat lukt, maar telkens ik het bestand invul en vervolgens opsla, dan is de volgende keer dat ik het kasboek open, de verwijzing weg, en kan ik geen dropdown lijst meer openen of invoegen...

Heel vreemd gedrag. Anyway, ik heb het opgelost door een dynamische bereiknaam te maken genaamd dv_Rubrieken en die te gebruiken in de validatie. Die validatie verdwijnt niet. Zie tabblad Januari.
Overigens is het beter alle maanden op 1 tabblad te zetten, dan kan je veeeeeel eenvoudiger een overzicht maken. Excel is geen (kas)boek, dus moet je het ook niet gebruiken alsof het een boek is.

@Jan Karel, kun je mij uw bestandje eens mailen ? Ik ben geen expert Excel, ik had mij al uit de naad gewerkt om zo ver te geraken....
Alvast dank,
Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan