• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

taco86

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Beste lezer,

Ik heb een vraagje over gegevensvalidatie. In het voorbeeld bestandje kan je in B2 met een dropdown menu een waarde kiezen uit kolom H. Nu wil ik dat het dropdown menu alleen de cellen uit kolom H weergeeft die overeenkomen met de waarde in cel A2. Ter verduidelijking zie bijlage.

Bij voorbaat dank,

Taco86

Bijlagen

Is dit goed?
Je kunt altijd de rijen G,H en I verbergen

Bedankt voor je reactie, maar het is niet helemaal wat ik zoek. Ik wil het liefst filteren bij het gegevens valideren, dit omdat er meer drop down menu's onder elkaar moeten komen en waar dus ook een ander nummertje dan die 1 voor kan komen te staan.

Beste taco86 ;)

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Dat is inderdaad een prima oplossing, alleen dit gaat verderop problemen opleveren, als ik in de lijst items toe wil voegen moet ik deze via iets van een macro weer weg gaan schrijven naar een andere plaats, zodat ik die kolommen (ook) krijg zoals jij ze gemaakt hebt. Heb dit ooit wel gedaan met een invulformulier, maar dat is een aardig ingrijpende aanpassing voor het bestand en een hoop werk.

Ik hoopte dus dat het op te lossen was met het schrijven van een functie bij je validatie.

Taco86

Wat bedoel je met : gegevens omschrijven ?

En je hoeft maar op een plaats nieuwe items in te voeren.
Maar misschien is jouw echte sheet iets anders dan het voorbeeld shee, of ik begrijp het niet goed. :rolleyes:

Taco86

Wat bedoel je met : gegevens omschrijven ?

En je hoeft maar op een plaats nieuwe items in te voeren.
Maar misschien is jouw echte sheet iets anders dan het voorbeeld shee, of ik begrijp het niet goed. :rolleyes:

Op mijn sheet staan alle gegevens onder elkaar, met wel het hoofdstuk nummer ervoor, maar dus niet per hoofdstuk in een aparte kolom. Als ik onderaan nieuwe data toevoeg moet die ook gewoon in m'n drop down menu te vinden zijn.

hoop dat dit een beetje duidelijk is, ben er niet helemaal zeker van :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan