• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reza020

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2014
Dag all,

Ik heb een sheet waar verschillende mensen bedragen invoeren. Nou heb ik te maken met een aantal personen die maar niet op te voeden zijn. En ondanks meerdere verzoeken alsnog een getal invoeren met 3 cijfers achter de komma, zijn er ook bij die iets van 10 cijfers achter de komma meegeven. Ik denk dat zij getallen uit een ander overzicht copy pasten en niet verder kijken. Hierdoor krijg ik een probleem met het inlezen van het bestand.

Ik heb met gegevensvalidatie geprobeerd maar daar kun je niet zeggen dat er maximaal 2 decimalen mogen worden ingevoerd. Men mag dus alle getallen invoeren tussen 0 en oneidnig als het maar minimaal 0 en maximaal 2 decimalen heeft.

Weet iemand een list hiervoor? Ik dus echt de invoer beperken, uiteraar ken ik wel work arounds dat ik excel laat afronden etc. maar ik wil het aan de invoerkant geregeld hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken!

kijk eens of dit is wat je bedoelt. Probeer een getal met 3 decimalen in te geven in A1.

Bijlagen

dag wher,

bedankt voor proberen, maar werkt ook niet

probeer maar een rond getal in te geven, 1 of zo werkt ook niet als je 1,00 doet.

Wie weet ken jij daar nog een list voor..

groet en dank

Gebruik deze formule voor de gegevensvalidatie:
Code:
=GEHEEL(A1*100)=A1*100

Als mensen waarden gaan kopiëren en plakken dan heeft datavalidatie ook geen waterdichte oplossing
Misschien dat je via VBA de waarden op 2 decimalen kunt laten afronden.

Als mensen waarden gaan kopiëren en plakken dan heeft datavalidatie ook geen waterdichte oplossing
Misschien dat je via VBA de waarden op 2 decimalen afronden toch de beste oplossing is.

rembog geniaal lang zitten kl00ten met allerlei formules te koppelen, deze doet wat ie moet doen

popipipo, jouw oplossing ben ik ook benieuwd naar. Ben jij handig met macro's? Dan zou ik graag eea met je willen bespreken.

Groet

R

@ rebmog: goed/simpel, zelf was ik te ingewikkeld aan het denken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan