• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerArt

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2019
Beste helpers,

Wie kan mij verder helpen. Heb bijgevoegde sheet met gegevensvalidatie gevonden. Dit kan op een beveiligd blad. Een hele mooie toepassing. Echter bij het invoeren van de naam moet ik eerst uit de cel (B6) gaan voordat het werkt. Is dit trouwens ook op te lossen zonder formules (blad2)
dus m.a.w volledig met VBA.

Groetjes,

Bijlagen

Jouw keuzelijst doet het bij mij niet. Wél als ik de formule aanpas naar: =VERSCHUIVING(Blad2!$G$2;0;0;AANTALARG(Blad2!$G:$G)-1) wat in mijn ogen ook een veel logischere formule is. En dan is het kiezen vanuit de keuzelijst voldoende om het resultaat in Blad2 te verversen.

Ha emields,
Ik ben niet geheel duidelijk geweest denk ik. Door het ingeven van een aantal letters in de cel B6 van blad1 worden de namen geselecteerd die aan deze letters voldoen in blad2 en deze komen dan als een keuzelijst in blad1 bij de cel B6. Dus als ik in blad1 B6 "man" intik dan resulteert dat in o.a.;

Bert Kruismans
Corneille Heymans
Els Dottermans
Freek Braeckman
Gaston Berghmans
Herman Brusselmans
Jan Ceulemans
Jelle Cleymans
Maarten Bosmans

overal waar "man"in voorkomt.

Dan kom ik bij mijn vraag van #1 terecht. Er zit een beveiliging op het blad (in het voorbeeld zonder password) nu moet ik wanneer ik in B6 iets intik eerst uit de cel gaan en dan weer terug naar B6 daarna kan ik pas de namen in de keuzelijst zien. Dit gebeurt door de Private subs in blad1. Hoe kan ik dit aanpassen zonder dat ik uit de cel hoef te gaan. En is het hele zoekgebeuren te realiseren met VBA. Dus zonder de formules.

Groet,

Ha Jean-Paul,

Voor als nog werkt jouw oplossing op deze manier. Ga hier zeker mee aan de slag. Heb de code van het eerste voorbeeld iets veranderd en geplaatst in jouw laatste bijlage en dit schijnt ook te werken met beveiliging. Heb het nog niet volledig kunnen testen.
de code die ik nu in blad1 heb is;

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

ActiveSheet.Protect
  If Not Intersect(Target, Range("B6:B6")) Is Nothing Then
  ActiveSheet.Unprotect   
  End If

End Sub

De beveiliging is noodzakelijk. Vaak sturen we een zgn. "uitgeklede versie"mee. Zo ook in dit geval.

Maar mijn hartelijke dank voor zover. :thumb:

Groet Ger

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan