• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Beste lezer(s),

Bstandje is bijgevoegd.

Het is de bedoeling in het eerste vak een provincie te kiezen en daarna in het tweede vakje een stad te kiezen die bij de provincie van het eerste vak behoort. Dit zijn B2 en C2.
Voor de eerste 2 provincies werkt dit prima maar wanneer ik een derde provincie aan de lijst toevoeg, geeft de formule "vergelijken" opnieuw het cijfer 1 dat voor Gelderland bedoeld is. Hoe kan dit?
Het zou leuk zijn om alle 11 Nederlandse provincies aan te geven in het eerste invoervak en in het tweede de bijbehorende steden, maar als de optie Vergelijken niet verder kan dan 2 dan falen mijn plannen. Hoe kan ik dit oplossen? Of wat doe ik verkeerd?

Groet,
Toby

Bijlagen

die "0" is om een exacte match te bekomen, anders moeten je provincies alfabetisch gesorteerd zijn
Code:
=vergelijken(b2;d6:g6[color="#ff0000"];0[/color])
Verder is de truuk bovenin je tabblad "getrapte validatie" met het gebruik van "gedefinieerde namen".
Google daar anders eens op.
Dan heb je de rest niet nodig.

Laatst bewerkt:
Voorbeeldje. De formules die ik heb gebruikt in de lijstvalidatie staan weergegeven.
Ps: Naar mijn weten bestaat Nederland uit 12 provincies;)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan