• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensverwerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco Hoeksma

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Hallo,

ik ben voor mijn afstudeeropdracht een excelbestand aan het maken voor het in kaart brengen van informatie voor het management.

Doormiddel van 2 selectie boxjes wil ik het jaar en de maand aangeven waarop de gegevens betrekking hebben. Door vervolgens op een verwerkingsknop te drukken (deze heb ik niet in het voorbeeldbestand opgenomen besef ik nu) worden de gegevens opgenomen op het juiste tabblad, onder de juiste maand...

Wie kan mij hier bij helpen?? Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Marco Hoeksma

Bijlagen

Maak je Listbox met de werkbalk Visual Basic, dan kan je een wijziging van de keuze traceren als een Event. Zoiets als: als de Listbox wijzigt, selecteer dan het juiste werkblad.

Nou, persoonlijk werk ik liever met die andere listbox... Ik heb het al eens eerder geprobeerd met deze en dit werkte prima! Had toen ook al wat problemen met de visual basic listbox, dus graag zou ik met de huidige listbox werken!

Keerzijde van de medaille is dat ik niet direct zou weten hoe dan verder te gaan... :(

Sorry, fout van mij :confused:. Zat met m'n gedachten al op één van de eindejaarsfeestjes :)

Je kan wel een macro koppelen aan je Listbox. Klik er maar eens met rechter muisknop op, en kies Macro toewijzen...

Schrijf vervolgens je macro (of neem hem op). Die wordt dan afgespeeld als je een keuze maakt in de Listbox.

Nu kan je zelf verder denk ik. Of toch niet?

Wigi

haha, ach ja... de feesies zitten der idd al aan te komen dus de scherpte neemt idd wat af! :) Het probleem in deze is alleen dat de gegevens onder de juiste maand en op het juiste tabblad (=jaar) worden ingevoerd!

Als je een macro toewijst aan je maand listbox, doe dan de volgende code:

Code:
Sub Keuzelijst2_BijWijzigen()
    With Sheets(Range("D1") + 1).Cells(8, Range("G1") + 1)
        .Offset(1) = Range("H13")
        .Offset(2) = Range("H15")
        .Offset(4) = Range("H17")
        .Offset(6) = Range("H21")
        .Offset(8) = Range("H23")
    End With
End Sub

Wigi

Fantastisch Wigi!! Het werkt!! Hartstikke bedankt!

Ik heb nog een vraag ondertussen maar die zal ik bewaren voor na oud en nieuw :) Goed uiteinde vanavond iig!!

Groetenn

OK, we lezen het wel.

Zet de vraag alvast op opgelost.

Prettige jaarwisseling ook voor jou.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan