• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegroepeerde rijen (of kolommen) zichtbaar maken in beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjoerdvanO

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2017
Hoi!

Ik hoop dat iemand mijn vraag beantwoorden kan.
Is het mogelijk om binnen een beveiligd werkblad, een reeks aan gegroepeerde rijen (of kolommen) toch zichtbaar te maken?

Alvast dank voor het meedenken!

Groeten,

Sjoerd

Ja, de antwoorden die ik vond gaan uit van het ontgrendelen van beveiliging van bewuste werkblad. Dat wil ik eigenlijk niet, omdat hierdoor formules in cellen mogelijk overschreven worden.

Dank alvast!!

Je zou de code ook eens kunnen testen om te zien wat er gebeurd.
Dan zie of je ongelijk of gelijk heb.

In de tijd dat de beveiliging er af en weer opgaat, kan jij de formules niet zo gauw overschrijven.
Code:
sub hsv()
with sheets("blad1")
 .unprotect "wachtwoord hier"
 .columns(1).clearoutline
 .protect "wachtwoord hier"

end with
end sub

Beste EA en Harry,

Veel dank voor jullie meedenken. Mag ik jullie eens vragen te kijken naar bestand in bijlage.
Mijn wens zou zijn om het mogelijk te maken een groep van rijen te openen zodat er gewerkt kan worden binnen deze groep zonder dat een formule overschreven kan worden (blauwe kolom).
Daartoe moet dus de beveiliging van het werkblad opgeheven worden (in dit sheet is password leeg gelaten) en er weer op zodra de gegroepeerde rij geopend is.

Mijn kennis gaat niet ver genoeg om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb zo'n vermoeden dat jullie vele malen beter ingevoerd zijn.

Willen jullie er nog 1x tijd in stoppen? DANK!

Bijlagen

Zet deze code in de module van Thisworkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  With Sheets("Blad1")
    .Protect "1234", UserInterfaceOnly:=True
    .EnableOutlining = True
  End With
End Sub

het wachtwoord is 1234.

Bijlagen

Status