• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegvens kopieren naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomlebom

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Ik wil de gegevens die in het gele vak staan op blad BEN naar blad 1 hebben.
Maar alle cellen met de 0 mogen niet mee worden genomen .
De rijen moeten wel aaneengesloten zijn , want een volgende keer moeten hieronder ,dus in dit geval onder RH509 , de volgende reeks gegevens komen .
Hoe krijg ik dit voor mekaar ?.Macro is welkom.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Deze macro doet dat enkel voor de rijen 7 to 32 in het bereik M:O

Code:
Sub Tabelleren()
For Each c In Sheets("BEN").Range("M7:M32")
    Rij = c.Row
    If Sheets("BEN").Range("M" & Rij) = 0 Then GoTo Verder
    Sheets("BEN").Range("M" & Rij & ":O" & Rij).Copy
    Rij_2 = Sheets("Blad1").Range("A65000").End(xlUp).Row + 1
    Sheets("Blad1").Range("A" & Rij_2).PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
Verder:
Next
End Sub

Test maar eens.

Cobbe

gegevens kopieren naar ander werkblad

Bedankt , maar ik wil de makro zelf maken door aanklikken in excel welke functies heb ik dan nodig , volgorde?.

Ik snap uw vraag niet helemaal, zal zeker aan mij liggen.
Maar hier de volgorde van werken:

1° BronCellen selecteren
2° Kopiëren
3° DoelCellen selecteren
4° Plakken
5° Kontrole op 0
6° Eventueel DoelCellen wissen
7° Opnieuw beginnen bij 1 en dat 25 X (M7:O32)

Cobbe.

De uiteindelijke bedoeling is het volgende .De gegevens die nu in het gele vlak staan die wisselen elke week van waardes .Die waardes wil op blad 1 onder elkaar hebben
Elke week wil ik hebben dat de nieuwe waardes onderaaan aansluiten .
Dit alles wil ik bereiken door button met hierin de macro die alles voor mij automatisch doet .Dit moet alles via excel functies gebeuren want ik kan niet in VBE programmeren.
Ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben geweest.

Dus een kant en klare oplossing.

Nog vragen? Steeds bereid.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Het resultaat is precies wat ik wil , maar ik wilt het zelf maken .Ik ken geen vba .
Macro opnemen ken ik wel . Maar hoe maak je nou die macro met muisklikken in excel?.

Ik weet echt niet wat je nu echt wil.

Een macro opnemen ken je zeg je. Dat gebeurt door het registreren van al de handelingen die je uitvoert.
Een macro schrijven doe je door de nodige code zo na elkaar te schrijven dat je een gewenst resultaat bekomt.
De schrijftaal voor VBA is Engels, wat niet wegneemt dat de variabelen een NL-naam mogen voeren.
Z'on geschreven macro is in 90% van de gevallen niet uitwisselbaar, omdat deze echt op maat is geschreven.

Dus als jij denkt dat je een macro kunt schrijven door met de muis te klikken, zit je wel erg verkeerd, dat werkt enkel bij 'Macro Opnemen'.

Cobbe

Nog steeds bedankt voor je aandacht .Ik heb nog een vraag .Ik heb de macro zelf gemaakt maar de gegevens sluiten op blad 1 niet onderaan als ik 2 keer op de button druk .hoe krijg ik dit voor mekaar ?.

Wil je de code die je tot nu toe hebt even posten aub.
Dan kan ik zien wat er scheelt en je tips geven hoe je dit aanpakt.

Cobbe

Jammer maar helaas zo werkt het niet altijd.
Soms bij enkelvoudige handelingen kan dat lukken, maar om een heel gebied te doorlopen zal je toch moeten code schrijven.

Ik heb in het meegestuurd voorbeeld de gebruikte macro voorzien van de nodige uitleg.
Deze is in het rood gekleurd zodat je goed ziet wat code is en wat uitleg.

Probeer deze maar eens te doorgronden en te begrijpen.

Nog vragen? Nog steeds bereid.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan