Gehacked wat te doen..??

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwijn87

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Een jongen uit mijn klas vond het grappig om met subseven mijn pc te hacken en mijn MSN wachtwoord te jatten ik heb mijn paswoord weer terug maar wat kan ik doen om herhaling te verkomen heb sindsdien de windows firewall erop staan is dit genoeg..???

Laatst bewerkt:
Een goeie virusscan installeren; Mcaffee, Norton noem maar op.. er zijn er zoveel

De trojan subseven heeft hij je gestuurd (vermomd als spelletje of iets dergelijks). Start nooit zomaar vreemde executables of andere scripts van anderen.

De windows xp firewall zou ik niet nemen als enige beveiliging. Zorg voor een goede virusscanner, deze herkennen dergelijke trojans wel.

Ik had norton 2004 er al opstaan en hij had mij niks gestuurt maar op school vertelde hij dat hij het met subseven ofzo had gedaan...

subseven moet ook altijd op jou computer staan hoor (het trojan gedeelte dan), anders gaat het niet werken. misschien heeft iemand anders dit achter de pc erop gezet (of hij zelf als hij bij jou was ?). Dan zou hij ook norton even kunnen hebben uitgeschakeld eventueel.

Nee is niet bij mij thuis geweest dan zal het er wel opstaan.. Bedankt voor reply's..!!!

Heeft die 'vriend' je wel verteld in welke map je die trojan kunt vinden? Zolang je deze niet verwijderd blijf je kwetsbaar.
Als je het zeker wilt weten download dan The Cleaner van Moosoft. HIER
Dit is een echt trojanscanner.

Laat je ook regelmatigHIER even scannen.

Vergeet niet bij de opties in te stellen dat er binnen zips gescand moet worden en hidden exec.
Als het goed is zie je daarna ook af en toe een groene balk onder de blauwe.

De trojan subseven heeft hij je gestuurd (vermomd als spelletje of iets dergelijks).
Ben je daar wel zeker van, maakt SubSeven geen internetverbinding met het slachtoffer, en zendt dan een pakket naar die persoon i.p.v. een stealth installatie bij het uitvoeren van een executable?
Kheb subseven eens gedownload, ziet er een supergevaarlijk, supersimpel (spijtiggenoeg) programma uit. Een pluspunt: mijn virusscanner (AV AntiVir) ging uit zijn dak!

Laatst bewerkt:
herhaling te verkomen heb sindsdien de windows firewall erop staan is dit genoeg..???
NEE. Met Windows firewall had je deze problemen ook gehad want Windows controleert geen uitgaand verkeer. Ga maar snel ZoneAlarm downloaden. Werkt goed en begint meteen te gillen als er iets vreemds de deur uit wil wandelen. ;)

Ik vraag me ook af of het niet deels grootspraak is van je vriendje. Vandaan de controle met TheCleaner.
Voor hetzelfde geld heeft hij eindeloos geprobeerd om in te loggen. Het staat veel stoerder om het over SubSeven te hebben.

Voor hetzelfde geld heeft hij eindeloos geprobeerd om in te loggen. Het staat veel stoerder om het over SubSeven te hebben.
Maar Subseven heeft wel de optie om de wachtwoordcache te achterhalen, hoe zou hij dat weten als hij het programma niet had? Het ergens gelezen hebben misschien? Denk ik niet...
De sygate firewall is ook een goeie.

Trouwens, om op je pc te geraken heeft hij je IP adres nodig, is daar dan zo simpel aan te geraken als je niet op de desbetreffende computer bent? Misschien toch de remote installatie? Of een gewone brute force aanval om je paswoord te raden? Wie weet...

Toch een rare kwestie...

Laatst bewerkt:
Ik had norton 2004 er al opstaan en hij had mij niks gestuurt
Geen remote installatie dus.
Het is mij als beginner eens overkomen. 'Je krijgt iets leuks, kun je lachen'. Ik opende en er gebeurde niets. Zwart scherm. Al was ik een leek, ik had wel meteen door dat er iets flink mis was. En de jeugd is veel kiener dan ik was :p
En je loopt niet met je ip adres te koop. In mijn geval ging het via ICQ.

Keyloggers e.d. worden zo gebruiksvriendelijk dat je met een wizard een hele remote installatie in elkaar kan steken, denk maar aan ..., kga geen voorbeelden geven.
Dat zou niet erg bevorderlijk zijn.;)

Ik weet niet eens wat je met "denk maar aan" bedoelt LOL. Nog niet helemaal bedorven blijkbaar :cool:
Voorlopig horen we niets van zwijn87 die met een trojanscan bezig was.......................

Daar moet je niets achter zoeken, ik bedacht me gewoon en wilde dat met de 3puntjes duidelijk maken.:)

Misschien tijdens trojanscan computer vastgelopen?

Nee ik heb zoiezo niks aangenomen en hij heeft zoiezo niet op mijn pc gezeten hij zei laatst namelijk ik heb je ip nog dus die weet ie wel daarom.. er zat trouwens geen trojan op me pc maar ik ga wel ff snel zone alarm downloaden dan nogmaals bedankt..:D

Als ik jou was zou ik ook een moeilijk wachtwoord nemen bij MSN en bij de vraag iets lastigs invoeren.
Wat is de 2e naam van je moeder is ietsie te makkelijk!!! Zoek dus een vraag waarop alleen jij het antwoord kent. Niet je favorite voetbalclub dus ;)
Zo moet hij je wachtwoord gekraakt hebben.

Nee paswoord heeft ie nooit kunnen raden en geheime vraag ook niet hij had me echt gehacked want hij wist ook alles paswoords van windows XP accounts enz...

Dan toch Subseven, dit programma heeft die mogelijkheid. (zie screenshot)

Mag ik je deze firewall aanraden die zich toelegt op het stoppen van hackers?

Veel succes en zeg tegen die snol dat hij het nu nog maar eens probeert!

Bijlagen

• subseven.gif
    subseven.gif
    8,6 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan