Gehacked???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onwetend

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Goedenavond,

Ik ben gehacked, dat is wel duidelijk. Dit is ook al een tijdje zo, maar nu loop ik er echt tegenaan en wil ik het oplossen als dat nog mogelijk is.

Tot nu toe was het steeds zo dat binnen een account de boel op slot ging. Ik kon dan niet meer in dat account komen, als je erop klikt is het enige wat je nog krijgt een zwart scherm met een command-prompt windowtje geopend waar niks in gebeurt. Gelukkig kon ik van andere accounts probleemloos gebruik maken en ook het oude account benaderen, dus het was niet zo'n probleem, zolang ik maar op tijd een nieuwe aanmaakte.

Nu heb ik ondertussen 8 accounts, waarvan er 6 niet meer bereikbaar zijn. Waaronder alle administratoraccounts. dat is nog tot daar aan toe.

Maar in de twee standaardgebruikersaccounts die ik heb kan ik ook niets meer. Als ik in het configuratiescherm de rechten wil aanpassen doet die of die het doet, maar verandert er niets en blijf ik standaardgebruiker. Wil ik een nieuw account aanmaken dan kan dat niet omdat ik de tekens ?/.{}][-0 niet mag gebruiken, maar die gebruik ik ook helemaal niet. Ook kan ik niks anders veranderen. En iets installeren werkt ook niet meer omdat ik geen administratorrechten heb.

En oja, ik heb Norton erop maar die werkt ook niet meer omdat ik nooit een wachtwoord heb ingesteld.

en er zit ook ene 'Experia' in m'n netwerk die ik niet ken en waar ik niet in kan, en er is een harde schijf bijgekomen, die ik ook niet kan benaderen.

Dusse.....

please don't tell me I'm f***ed

iemand die dit bekend voorkomt? kan ik er nog wat aan doen?

ik wil liever niet windows opnieuw installeren.

Dit klinkt als zoveel rotzooi dat ik juist zou overwegen om de harde schijf te formatteren en Windows overnieuw te installeren. Dit is namelijk dweilen met de kraan open als ik het zo lees.

Hey Ontwetend,

Zou ik misschien een kijkje kunnen nemen en kijken of ik iets voor je kan vinden of je PC daadwerkelijk geïnfecteerd is?
Misschien via Teamviewer?
Mvg,

Ron

Windows imopnieuw installeren is een goed idee. Al zal het weinig uithalen zolang de hacker in je netwerk blijft zitten. Deze kan dan gewoon opnieuw toegang krijgen.

mijn tip is daarom om de router te resseten (met een knopje of via software terug naar fabrieksinstellingen). En dan een nieuw (goed) routerwachtwoord in te stellen(let op! Dit is NIET hetzelfde als een wifi wachtaoord.) Vervolgens kunt u het wifi netwerk weer gaan opstellen met een ander goed wachtwoord.

daarba koppelt u de pc in kwestie los van enige internetverbinding en vervolgens fornatteerd u de harde schijven en ibstalleerd u windows opnieuw ( geen netwerk om te voorkomen dat de "hacker" roch nof verbinding kan maken met je oc terwijl je een backup maakt. En via de pc weer toegang kan krijgen tot het netwerk.

nog een tip kan zijn om uw "SSID" (wifi naam) te verbergen. Dan kan niemand hem zomaar vinden. Wel moet u dan elke keer handmatig de ssid invullen als u een nieuw apparaat aabsluit op het internet.

Hoe weet je zo zeker dat je gehacked bent?
Ik ben nog niet overtuigt hoor door de symptomen die je beschrijft.

Groeten Marcel

Dit klinkt meer als spyware / malware. Maar zonder daar verder op in te gaan. Schijf er uit en Malware Bytes, SuperAntiSpyware en Avast Free laten draaien met de schijf gekoppeld aan een ander systeem. Daarna schijf weer terug plaatsen en de virusscanner ook hier nog eens laten scannen. En natuurlijk je Norton vervangen door een andere virusscanner als NOD/Avast Free of iets anders naar keuze.

Het is dat of Windows opnieuw installeren. Ben je er ook vanaf tenzij het natuurlijk een rootkit betreft. Die zit daarna nog steeds vrolijk in je systeem.

Bedankt voor jullie reacties

Windows opnieuw installeren heb ik liever niet want dan ben ik al mijn bestanden kwijt. bovendien heb ik het niet zo 123 bij de hand, die orginele cd.

dus ik ga wel wat gratis virusscannertjes zoeken dan.

maar het is de vraag of ik ze kan installeren want ik heb dus geen administratorrechten. ik kan in ieder geval geen backup maken door die administratorrechten en hele mappen naar mn draagbare harde schijf verplaatsten lukt ook niet want dan vergeet die steeds mappen op 1 of andere vreemde manier. dan moet ik duizendenmappen en bestanden in 1 keer aan gaan klikken dat schiet niet op.

Het gaat een lange weg worden. Je kunt niets ondernemen zolang je geen rechten hebt. Nieuwe install is denk ik onvermijdelijk. Ik ben gehackt. Heb je daar eigenlijk iets mee gedaan. CD ook niet dat wordt toch zoeken naar je CD. Ik zie verder niet een oplossing. Wie wel.?

Laatst bewerkt:
Ik kan in ieder geval geen backup maken door die administratorrechten en hele mappen naar mn draagbare harde schijf verplaatsten lukt ook niet want dan vergeet die steeds mappen op 1 of andere vreemde manier. dan moet ik duizendenmappen en bestanden in 1 keer aan gaan klikken dat schiet niet op.

Tja backuppen achteraf kost nu eenmaal wat tijd. Dit moet u ook met enige regelmaat doen. Als de schijf kapot gaat bent u dus alles kwijt. Dan lijkt het karwei van overkopieren me toch een plezieriger alternatief.

Download en brand een linux cd/usb. Start deze op in de live modus (probeermodus). En kopieer op die manier alle bestanden.

er is simpelweg geen alternatief als windows opnieuw installeren ALS u echt gehacked bent. Maar wat u ook doet maak eerste die backup!

daarna kunt u altijd nog proberen te scannen met allerlei tooltjes.

Ps: een windoss dvd kunt u gewoon downloaden en op een usb stick zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan