****!!! gehackt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
230
Man, wat baal ik daarvan! Dat er van die vuile kl***erenlijers zijn die dit schijnbaar leuk vinden..
Mijn forum is gehackt;
http://www.marjajonathans.nl/forum/index.php
Is er iemand die weet of ik nog iets kan herstellen??? Door iets opnieuw te overschrijven ofzo. Of moet ik alles opnieuw opzetten?? Ik heb geen backup gemaakt helaas.....:eek: Balen!!!!!!!
 
Je kan dit doen door de MySQL database aan te passen maar dat is nogal een hoop werk of zoek even op google naar phpmyadmin....

1. verwijder de user "Hack.F" uit de MySQL.
2. verwijder de admins uit de MySQL registreren doen ze maar opnieuw...
3. registreer jezelf opnieuw (ander wachtwoord!).
4. zet in de MySQL de "userlevel" op 1 bij jouw nieuwe account.

5. klaar denk ik....
 
Stoer om dat te doen zeg. Wauw.
Als je nou het Pentagon pakt of zo, dan is het misschien nog wat, maar dit is gewoon triest.

Heb je niet je logbestanden? Meestal laat zo'n huilebalk wel wat footprints achter, dus kun je met een beetje geluk gewoon aangifte doen.
 
blijkbaar heb je het al opgelost:thumb:
ik zie nu weer 'de blonde bouvier 'staan ipv
hacked by Hack.F
 
Triest.
Hoe voorkom je het de volgende keer?
-Hou je forum up to date, ik zie dat je 2.0.11 draait, ze zijn inmiddels al bij 2.0.17.
-Kies niet te gemakkelijk wachtwoorden; maak in een wachtwoord het liefst gebruik van letters EN cijfers.

Succes d'r mee verder!

Wijnands
 
Ik DENK dat het nu goed is.... Hartelijk dank!
Hoe kan ik voorkomen dat dat nog een keer gebeurd?
Hoe groot is de kans dat die FLIPPER me opnieuw hackt?
 
Je zou op het web eens moeten speuren naar phpBB exploits. Dan vind de meest recente vulnerabilities, maar vaak staat daar ook bij hoe je je ertegen kunt wapenen.
 
In ieder geval heb ik de upgrade opgehaald en geinstalleerd. Hopenlijk laat ie me nu met rust.
Wel zielig inderdaad dat ze zo'n hobby forumpje moeten hacken:confused: Wat een uitdaging!
 
De beste manier om dit soort dingen te voorkomen is door je forum offline te halen ;)

en anders moet je de updates bij houden van het forum, en je wachtwoorden niet te makkelijk te houden.....
 
Geplaatst door marjajona
In ieder geval heb ik de upgrade opgehaald en geinstalleerd. Hopenlijk laat ie me nu met rust.
Wel zielig inderdaad dat ze zo'n hobby forumpje moeten hacken:confused: Wat een uitdaging!

Het is ook niet zo slim om op een verouderde versie te draaien, die security fixes zijn er niet voor niks. Je installeert bij Windows toch ook de updates ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan