Gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lil_Sam

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2005
Ik kan nie meer bij mijn IP adres

Er is iemand die ik ken die me IP adres heeft gedetecteerd en allemaal virussen naar mij heeft zitten verturen

Hoe kan ik weer normaal in cmd weer naar ip vragen ik weet dat je dat doet via IP config doet maar dan zeggen ze Ip wordt niet herkend als een interne of externe opdracht. programma of batchbestand

Wat meot ik nu doen
;)

start
uitvoeren
dan type je cmd en geeft een enter.
dan type je ipconfig en geeft een enterdan zie je je ip adres

of in internetexplore type je in de adresbalk www.mijnip.nl en dan zie je je ipadres ook.

Ja maar dat lukt niet k kan hetniet vinden

K heb het al aangegeven

Wat krijg je dan bij een link als www.watismijnip.nl ?

En als de virussen naar je ip adres worden verstuurd, is een telefoontje of een mail naar abuse@[jou provider] voldoende.

Vraag verplaatst naar (Anti)Virus.

Oke nu pas lukt het weer maar ik ben gehackt door iemand die ik ken. En k vind het nogal heel erg wat ie gedaan heeft me hele pc zit vol met virussen.

K kan niet meer normaal werken

Maar ik wil gewoon dat ie zijn verdiende loon krijgt

kan ik iets terug doen ofsoo

En kan ik mij IP adres neit beveiligen om zoiets te voorkomen???

Een goede virusscanner, spywarescanner en firewall volstaan.

Terugpakken? Ja, via zijn provider.
Begin eens bij abuse@jouprovider

Dat terugpakken zou ik voorlopig maar even laten. Je begeeft je zelf namelijk dan ook op het strafbare pad. Je kunt overwegen om aangifte te doen, maar dan is het vaak moeilijk voor de politie om het bewijsmateriaal te verzamelen (en vaak heeft de politie hier ook geen zin in).

Je kunt je beter concentreren op het verhelpen van de problemen die je nu ondervindt dan het organiseren van een wraakactie. Spreek de persoon er maar op aan als je pc het weer normaal doet.

Je kunt een goede gratis antivirusscanner downloaden van www.avast.com. Je kunt ook een online virusscan doen op www.symantec.com. Installeer daarnaast ook een firewall zoals al gezegd is, bijvoorbeeld zonealarm.

Verder hoop ik dat je ervan geleerd hebt, dat je je pc moet beschermen en niet op vage mailtjes moet klikken en dergelijke :evil: Een vervelende manier om erachter te komen, maar wel een effectieve.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan