gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

cwjheij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft een laptop met Vista. Alleen iemand heeft waarschijnlijk haar laptop gehackt en nu kan ze niet meer haar laptop in omdat het w8woord anders is. Heeft iemand tips of een oplossing dat ze ergens in kan ofzo en dan haar w8woord kan veranderen?

m.v.g
christian

Wellicht kun je wat met Active@ Password Changer dit is een onderdeel van de Active@ Boot Disk utilities.

Je kunt hier de ISO downloaden en deze branden met het bijgeleverde iso-burner programma. Daarna start je de laptop opnieuw op met deze cd in de cd-speler, en dan is het een kwestie van de menu's doorlopen en de aanwijzingen opvolgen.

!! Dit is de gratis versie wat en of er beperkingen zijn weet ik zo niet, maar dat wordt aangegeven in het scherm !!

enne is er niet een soort van xp achtige manier?
opstarten in veilige modus als administrator, en dan het andere account wijzigen wachtwoord veranderen?

enne is er niet een soort van xp achtige manier?
opstarten in veilige modus als administrator, en dan het andere account wijzigen wachtwoord veranderen?

Heb wat zitten checken en voor zover ik kan zien, geraak je in VISTA toch niet in de built-in administrator account (veilige modus of niet) als deze niet geactiveerd is (wat bij 99,... % van de mensen het geval is)?
cfr. commmand prompt commando: net user administrator /active:no/yes

En wat als er door de "hacker" een wachtwoord op de built-in administrator account is gezet?

Laatst bewerkt:
Goh, dat is precies wat mijn link (gepost om 9.19) aangeeft. ;)
En wat als er door de "hacker" een wachtwoord op de built-in administrator account is gezet?
Dan is wellicht alsnog de Password Changer van Active@ een oplossing.

Goh, dat is precies wat mijn link (gepost om 9.19) aangeeft.

Goh, daarom dat ik nu net reageer ;) om te zeggen dat de kans klein is dat die manier zal werken en men dus beter gewoon jouw suggestie kan gebruiken. :thumb:

en dan misschien als 2de suggestie
start uitvoeren en msconfig intikken daarna in algemeen veranderen in diagnotich opstaren , toepassen en de pc opnieuw opstarten en je bent in veilige modus

Kijk of je in een ander account kan komen zoals administrator,
open via uitvoeren cmd
type vervolgens net user administrator [nieuw wachtwoord] en druk op enter. je kan nu inloggen met het nieuwe wachtwoord.

@ dolliteon:

Kijk of je in een ander account kan komen zoals administrator

Daar gaat het nu net om: in Vista is de built-in administrator account standaard uitgeschakeld (dat kan je afleiden uit de http://www.vistax64.com/tutorials/67567-administrator-account.html?filter - link van maniac2003 ook al staat het op die webpagina niet expliciet vermeld)

De kans is dus sowieso heel klein dat deze built-in administrator account zal ingeschakeld zijn bij vriendin van cwjheij en moest dit al het geval zijn dan zal de "hacker" hiervan ook wel het paswoord veranderd hebben (lijkt mij anders maar half werk) en hoe ga je dan

start uitvoeren en msconfig intikken daarna...

als je in geen van de accounts ingeraakt?

@ maniac2003:

OK, grtz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan