Gehackt ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjic

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Ik snap er niets van, jullie misschien wel(hoop ik...)
Wat mij gister opviel was dat de toets van de hoge komma het niet meer deed. Geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben hoor.
Vanmorgen laptop aangezet, mailtje verstuurd en verder niets gedaan.(gister nog wel een windows update uitgevoerd)
Gaan werken en de laptop in slaapstand gelaten. Toen ik thuis kwam zag ik het lichtje van de webcam branden(UHHHH???) Was niemand thuis die dit gedaan kon hebben.
Gekeken of de msn aanstond, aangeklikt, bleek niet aangemeld. Echter verscheen er wel een sexsite in beeld. Webcam lampje ging niet uit!!!Mijn verbazing werd groter en groter.
Helemaal toen laptop nauwelijks meer reageerde, pagina werden niet geladen, weing of geen reactie bij toetsenbord gebruikt en afsluiten pagina's ging zelfs met het taakbeheer maar mondjesmaat.
Besloten om opnieuw op te starten.
Na dit gedaan te hebben was het lampje uit en reageerde de laptop weer vele malen beter.
Voor korte duur....
Lampje webcam ging weer aan en de laptop reageerde zo mogelijk nog slechter als de eerste keer.
Pagina's afsluiten ging nu helemaal niet meer dus uiteindelijk maar via knopje uitgezet.
Ben toen naar het systeemherstel gegaan en terug gezet naar enkele dagen geleden.
Alles doet het nu weer, zelfs de hoge komma:D.
Heeft een van jullie misschien een idee wat dit zou kunnen zijn?
Zoonlief had het over hacken van laptop/webcam.
Klinkt heel spannend maar de kans dat ik dat leuk vind is NUL! En kan het 'zomaar', hacken van webcam? Of is dit voor de kenners een koud kunstje?
Heb de webcam in ieder geval wel afgeplakt, for just in case........

Hallo...

Begin eerst maar eens met een scan met beide progjes uit onderstaande link.evt in veilige modus.

klik

Probeer ook, om de scan (tijdelijk) zonder internet verbinding.
Dus geen kabel, en draadloos uitschakelen.

Uiteraard na een update van je gebruikte scanner.

Inmiddels is de laptop gescant, eerst door de bovengenoemde programmaatjes en later nog eens door AVG.
Helemaal niets uitgekomen...
Is dat goed of juist slecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan