Geheim van een website als cheaptickets.nl ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Java2012

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Aan de website te zien lijkt het alsof Cheaptickets.nl tickets zelf beheerst maar dat is toch niet zo ?
Ik ben benieuwd hoe de processen van informatie stroomt en welke eventuele tussenpersonen /diensten er betrokken zijn.
Kan iemand mij daarmee helpen ? Of een website waar het een en ander over staat...

Persoonlijk denk ik niet dat Cheaptickets.nl het "Geheim" weg gaat geven, aangezien ze dan concurentie zullen krijgen

Daar heb je een punt Time. Maar Desalniettemin lijkt het me sterk dat er helemaal niks bekend is hoe cheaptickets te werk gaat...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Java2012,
Dit is niet zomaar even een webwinkeltje! Als ik zo eens kijk op "over cheaptickets", maakt Cheaptickets deel uit van een erg groot bedrijf. Samen met nog 5 online reisbureaus (o.a. Vliegwinkel en BudgetAir) vormt het "Travix", het grootste Nederlandse online reisbureau met meer dan 450 medewerkers in 16 landen en een jaaromzet van meer dan 1 miljard dollar.
En Travix maakt weer deel uit van een nog groter bedrijf: "BCD Holdings", goed voor 22,8 miljard omzet p/jr, waar ook nog 6 andere grote reisbureaus in zitten (o.a. VakantieXperts, online en daarnaast met 151 vestigingen in heel Nederland).

Het geheim van Cheaptickets zal zijn, dat ze zijn voortgekomen uit organisaties die al sinds 1975 in de reiswereld zitten en het klappen van de zweep kennen + natuurlijk een stevig netwerk aan contacten (en contracten) hebben opgebouwd met o.a. vliegmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, enz. enz.
Om hun handel draaiend te gouden, zullen ze flink geïnvesteerd hebben in een super-database, die real-time gevoed wordt vanuit de databases van vliegmaatschappijen, hotels (vele duizenden), enz.
En om al die informatiestromen in goede banen te leiden, zullen ze een behoorlijke IT-staf hebben: ik denk dat het meeste werk volledig (en grotendeels automatisch) digitaal gaat.
- Eventuele tussenpersonen? Dat zullen er daarom niet zo veel zijn, lijkt me. Eventuele diensten? Dat zullen er denk ik veel meer zijn, variërend van hardware-leveranciers, software-leveranciers, onderhoudscontracten, enz. enz. t/m schoonmaakpersoneel.

Van buitenaf lijkt me weinig zinnigs te zeggen over hun bedrijfsprocessen; en daarmee zullen ze inderdaad niet heel erg te koop lopen.
  • Misschien kan je een jaarverslag opvragen, waarin een organisatieschema staat.
  • Of misschien wil de IT-afdeling wel een rondleiding geven: nee heb je, ja kan je krijgen! ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

csshunter ik ben jou heel erg dankbaar voor jouw interessante en leerzame reactie.

Thnx :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan