gehele database opmaak wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik ben bezig met een access databse met vele formulieren. nu wil ik graag dat de opmaak uniform wordt. ik heb een deel in access 2007 gemaakt en een deel in 2010 waardoor sommige formulieren er nu anders uit zijn. nu kan ik natuurlijk een voor een alle formulieren bij langs gaan maar is er ook een mogelijkheid om alle formulieren in de databse kwa opmaak (banner kleur, achtrergrond kleur etc) gelijk te krijgen

Volgens mij niet; layout van een formulier ligt redelijk vast. Al kun je nog proberen één van de formulieren met de juiste opmaak als Standaard in te stellen, en die opmaak toe te kennen aan de overige formulieren. Of de opmaakelementen die je wilt toepassen vastleggen in een tabel, en met een procedure alle formulieren met VBA aanpassen.

inmiddels wat verder gezocht de 2007 versie blijkt gebruik te maken van autoopmaak en 2010 van thema's. hierdoor worden 2007 formulieren niet mee aangepast. een truckje is om een formulier (en de eventuele vb code) geheel te kopieren en te plakken in een nieuw leeg formulier. vervolgens hernoem je je nieuwe formulier in de naam van het oude formulier. op dat moment maakt hij het formulier op nieuw aan en maakt dus gebruik van thema's ipv auto opmaak. vervolgens kun je je thema veranderen en toepassen op alle formulieren. aleen knoppen neemt hij nog niet over en moet ik nog nakijken. wel kun je de opmaak van een knop kopieren en plakken dus ook zo is dat wel te doen. vervolgens neemt hij de knop opmaak van het thema over. makkelijk is het dus niet maar wel te doen. (altijd nog beter dan handmatig een voor een alle objecten bij langs)

misschien dat iemand nu zo handig is om een stukje vb te maken die deze stappen automatisch doet. het zou een mooie aanvulling zijn op access

Het programmeren van die code duurt waarschijnlijk net zo lang als het met de hand uitvoeren. Dus daar zit niet zoveel winst :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan