• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gehele kolom als bereik in Array aangeven bij AutoFilter Methode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Nog volgend op de vraag van gisteren,
Is het ook mogelijk om in de Array in onderstaande code hele kolom D als bereik ("D") aan te geven?
Nu zijn ze specifiek genoemd nl.: D13, D14 en D15.

Code:
Sub hsvtwee()
Dim sh As Worksheet
With Sheets("Grootboekmutaties").Range("A12").CurrentRegion
Set sh = Sheets("gefilterde muties")
    .AutoFilter 2, Array(sh.Range("d13").Text, sh.Range("d14").Text, sh.Range("d15").Text), 7
    .Copy sh.Range("h12")
    .AutoFilter
 End With
End Sub

Zijn tienduizend rijen voldoende?
Code:
Sub hsvtwee()
Dim sh As Worksheet
With Sheets("Grootboekmutaties").Range("A12").CurrentRegion
Set sh = Sheets("gefilterde muties")
    .AutoFilter 2, Filter(Application.Transpose([if(gefilterde muties!d1:d10000="","~",gefilterde muties!d1:d10000)]), "~", False), xlFilterValues
    .Copy sh.Range("h12")
    .AutoFilter
 End With
End Sub

Laatst bewerkt:
10000 zou genoeg moeten zijn. In theorie kunnen het er meer (praktisch komt dat zelden of nooit voor) en anders kan ik het evt. nog verhogen.
Bovenstaande code werkt helaas alleen nog niet, krijg onderstaande foutmelding..
foutmelding.png

Ik vermoed dat het in de naam van je blad zit.
Even het bestandje uploaden lijkt me geen gek idee.

Die vermoeden had ik al dat het die regel zou zijn, maar met plaatjes kan ik niets testen.

Bij deze de correcte coderegel.
Code:
.AutoFilter 2, Filter(Application.Transpose([if('Gefilterde muties'!d13:d10000="","~",'Gefilterde muties'!d13:d10000)]), "~", False), 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan