gehele verbinding wordt verbroken Zyxel telfort router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duijzer

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Beste helpers,

Ik heb sinds een tijd draadloos internet van telfort. De modem die erbij zit is de P-2602HW-D1A.
Ik werk alleen via het draadloos netwerk omdat er geen bekabeling in het huis is.
Het probleem is als volgt, onze netwerkverbinding valt om de 10-20 minuten elke keer voor een seconde of 10-30 weg. Ik vind het zelf behoorlijk raar want met mijn andere netwerken had ik dan nog wel gewoon verbinding met het netwerk, maar niet meer met het internet.
Dit is sinds ik de telfort modem heb niet meer. De complete verbinding wordt namelijk verbroken, terwijl de naam van het netwerk wel tussen de gevonden netwerken blijft staan...
Het heeft niets met de signaal sterkte te maken want ookal zit ik naast de modem, dan gebeurt het nogsteeds.

Ik heb niet veel verstand van draadloze netwerken instellen in de modem maar ik kan wel in het menu van de modem komen.

Heeft iemand misschien een oplossing of moet ik meer informatie geven?

Bij voorbaat dank,

Huibert

Dankje voor je snelle reactie.

Ik heb de modem nu op kanaal 4 ingesteld. Ik heb natuurlijk al wat rond gekeken op dit forum, en heb ook inSSIDer gedownload om te kijken welk kanaal het minst gebruikt wordt. Het verbindingsprobleem is al wel minder want nou verbreekt de complete verbinding niet meer, maar heb ik alleen lokaal internet in dezelfde intervals.

Is dit misschien nog op te lossen?

Mvg,

Huibert

Het probleem is weer als vanouds, de gehele verbinding valt nu weer iedere keer weg.

Ik heb alle kanalen geprobeerd maar dat werkt niet meer. Ik ben er wel via inSSIDer achter gekomen dat er een netwerk in de buurt eens in de zoveel tijd naar -10 RSSI schiet. (ik zit met m'n eigen netwerk op -60 / -70). Ik denk dat het hier wel iets mee te maken kan hebben.

Moet ik gewoon contact opnemen met Telfort? Of kan ik dit probleem zelf nog oplossen en hoe?

Bij voorbaat dank,

Huibert

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan