Geheugen 1:1 met CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

internetworking

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Ik moet even mijn geheugen opfrissen en heb een bevestiging nodig.
Stel ik heb deze onderdelen op een recente Intel CPU, dus quadpumped (ik ga niet oc'n o.i.d.):

(getallen afgerond)
-CPU met fsb van: 1333 / 4 = 333
-Geheugen, PC 5300: 5300 / 8 / 2 = 333
Loopt dus 1:1

of

(getallen afgerond)
-CPU met fsb van: 800 / 4 = 200
-Geheugen, PC : 3200 / 8 / 2 = 200
Loopt dus 1:1

Klopt mijn rekenmethodiek nou?

Laatst bewerkt:
Als je niet gaat overclocken, dan hoef je je hier ook niet druk over te maken. Hou de waarde aan van je CPU aan, het geheugen past zich dan automatisch aan.

@D2Freak: dat ben ik niet met je eens. Juíst als je niet gaat overclocken moet je hier wel rekening mee houden. Tuurlijk, je systeem draait prima als het geheugen meer bandbreedte heeft als de CPU, maar als ik niet ga overclocken wil ik wel geheugen kopen wat 1 op 1 (of daar in de buurt) met m'n CPU loopt. Sneller geheugen dan 1:1 is onodige overkill en vaak alleen maar duurder.

@pete1: hoe kom je aan die waardes? Want ik kom op een hele andere uitkomst (als m'n rekenmethode klopt)

@D2Freak: dat ben ik niet met je eens. Juíst als je niet gaat overclocken moet je hier wel rekening mee houden. Tuurlijk, je systeem draait prima als het geheugen meer bandbreedte heeft als de CPU, maar als ik niet ga overclocken wil ik wel geheugen kopen wat 1 op 1 (of daar in de buurt) met m'n CPU loopt. Sneller geheugen dan 1:1 is onodige overkill en vaak alleen maar duurder.

@pete1: hoe kom je aan die waardes? Want ik kom op een hele andere uitkomst (als m'n rekenmethode klopt)

Geloof me, dat zijn minieme verschillen. in zowel prijs als snelheidswinst. Je hoeft je pas druk te maken over de snelheid waar het geheugen op loopt als je gaat overclocken, want dan worden de prijsverschillen een stuk groter. De snelheidswinst valt dan nog steeds mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan