Geheugen: 1 en 1 is géén 2??

Status
Niet open voor verdere reacties.

haroldweb

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Ik heb 2 stuks 512Mb PC-3200 DDR geheugen en een P4 3000Mhz FSB800 CPU het moederboard is de Biostar P4TSE.

Nu heb ik dit geïnstalleerd, maar de pc werkt alleen met 1 geheugen.
Als ik er het 2e geheugen bij plaats, start de pc opnieuw op.
Het moederboard herkend wel dat er 2 geheugens in zitten, want hij komt met de melding hypertrading enabled.
Het installeren van Windows XP Prof / Windows 2000 of Windows ME was niet mogelijk met 2 geheugens.
Diverse foutmeldingen kwamen voorbij zoals IRQL_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL, DEFAULT PAGE enz.
Ik had op dat moment alleen de videokaart erin, welke ik ook heb vervangen door een andere maar dat maakte ook niks uit.
Ook een andere harde schijf maakte geen verschil.
Later heb ik 1 geheugen eruit gehaald en toen ging het wel goed.
Het maakt niet uit welke van de 2 ik plaats, zolang er maar één geheugen in zit ipv 2.
Ook maakt het niet uit waar ik het geheugen plaats.
Het moet normaal gesproken of 2x blauw of 2x wit zijn om 2 geheugens te plaatsen.
De instellingen van het moederboard staan op default.
Heeft iemand enig idee wat ik moet veranderen om e.e.a werkend te krijgen?

Geplaatst door haroldweb
Het moederboard herkend wel dat er 2 geheugens in zitten, want hij komt met de melding hypertrading enabled.

Hyperthreading heeft niets met je geheugen te maken, HT is een optie van je processor. (wordt alleen ondersteund in XP)

Ik ben bang dat een van de geheugenmodules stuk is, dat concludeer ik uit de foutmeldingen.

Download eens van http://www.memtest86.com het testprogramma en test je geheugenbankjes één voor één.

Hmz, hij zegt ook dit:

Later heb ik 1 geheugen eruit gehaald en toen ging het wel goed.
Het maakt niet uit welke van de 2 ik plaats, zolang er maar één geheugen in zit ipv 2.
Ook maakt het niet uit waar ik het geheugen plaats.

Dus of één van de reepjes stuk is, betwijfel ik dan in dit geval.

is de snelhijd allebij het zelfe dat wil ook nog wel eens problemen geven

heb ik heer ook
ik heb er 1 van 1024 en ik hat er nog een gekocht van 512 maar dat gaat niet zamen:(

Zit wat in, probeer eens 1 witte en een blauwe geheugenslot te gebruiken. Dan wordt de dual-channel niet gebruikt. Wellicht zit in de dual-channel aansturing dan het probleem.

Geplaatst door Tiborv
Zit wat in, probeer eens 1 witte en een blauwe geheugenslot te gebruiken. Dan wordt de dual-channel niet gebruikt. Wellicht zit in de dual-channel aansturing dan het probleem.

Ik zal het vanavond eens gaan proberen, maar volgens mij heb ik dat al geprobeerd.

Bij voorbaat dank!

Het probleem is opgelost!
Moederboard teruggebracht en een MSI board gekocht.
Het moederboard was defect.

Bedankt voor de hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan