haroldweb
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 aug 2001
Ik heb 2 stuks 512Mb PC-3200 DDR geheugen en een P4 3000Mhz FSB800 CPU het moederboard is de Biostar P4TSE.
Nu heb ik dit geïnstalleerd, maar de pc werkt alleen met 1 geheugen.
Als ik er het 2e geheugen bij plaats, start de pc opnieuw op.
Het moederboard herkend wel dat er 2 geheugens in zitten, want hij komt met de melding hypertrading enabled.
Het installeren van Windows XP Prof / Windows 2000 of Windows ME was niet mogelijk met 2 geheugens.
Diverse foutmeldingen kwamen voorbij zoals IRQL_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL, DEFAULT PAGE enz.
Ik had op dat moment alleen de videokaart erin, welke ik ook heb vervangen door een andere maar dat maakte ook niks uit.
Ook een andere harde schijf maakte geen verschil.
Later heb ik 1 geheugen eruit gehaald en toen ging het wel goed.
Het maakt niet uit welke van de 2 ik plaats, zolang er maar één geheugen in zit ipv 2.
Ook maakt het niet uit waar ik het geheugen plaats.
Het moet normaal gesproken of 2x blauw of 2x wit zijn om 2 geheugens te plaatsen.
De instellingen van het moederboard staan op default.
Heeft iemand enig idee wat ik moet veranderen om e.e.a werkend te krijgen?
Nu heb ik dit geïnstalleerd, maar de pc werkt alleen met 1 geheugen.
Als ik er het 2e geheugen bij plaats, start de pc opnieuw op.
Het moederboard herkend wel dat er 2 geheugens in zitten, want hij komt met de melding hypertrading enabled.
Het installeren van Windows XP Prof / Windows 2000 of Windows ME was niet mogelijk met 2 geheugens.
Diverse foutmeldingen kwamen voorbij zoals IRQL_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL, DEFAULT PAGE enz.
Ik had op dat moment alleen de videokaart erin, welke ik ook heb vervangen door een andere maar dat maakte ook niks uit.
Ook een andere harde schijf maakte geen verschil.
Later heb ik 1 geheugen eruit gehaald en toen ging het wel goed.
Het maakt niet uit welke van de 2 ik plaats, zolang er maar één geheugen in zit ipv 2.
Ook maakt het niet uit waar ik het geheugen plaats.
Het moet normaal gesproken of 2x blauw of 2x wit zijn om 2 geheugens te plaatsen.
De instellingen van het moederboard staan op default.
Heeft iemand enig idee wat ik moet veranderen om e.e.a werkend te krijgen?