geheugen begrensd in Vista ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerdKotte

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Wij hebben een Packard Hell iStart B2050, welke met 512 MB DDR2-memory heel traag was, Cacheman :thumb:geinstalleerd, was ie ietse sneller, maar nu komt de clou !!:D
1 GB PC 5300 665 geinstalleerd ziet ie alleen maar 256 MB erbij !!, ga ik naar systeem configuratie , opstarten ,geavanceerd en zie daar ::eek:
is de gelimiteerd op 766 en is er niet van af te krijgen :shocked:
Eenig idee of er ergends in de registry of in de Bios ?? nog een optie zit om het geheugen toegankelijk te maken ??

Loopt wel sneller dan erder , ipv 15 min voor een inet pagine te open duurt het nu 2 min. maar snellerder was leukerder - toch:rolleyes:

512MB is überhaupt veel te weinig voor Vista met 2GB loopt het prima.
Kan je een screenshot maken, want ik begrijp niet waar je die begrenzing ziet.

had die al in de Bios alleen maar 767MB

heb ik gedaan , maar hoe krijg ik 'm hier in ??en hoe maak ik een print screen van de bios ??:rolleyes:

uploaden naar 1 van de vele foto host websites en dan de link hier invoegen
uploaden: http://tinypic.com/
link ("Directe link voor lay-outs") plaatsen via:
2vnoroz.gif

Werkt zoals je ziet.

Screenshot maken van de BIOS wordt een beetje lastig, een fotocamera lukt het wel.

Laatst bewerkt:
even niet online

Mijn eigen modem is dood en na de service, dus ik ga morgen alles plaatsen (
dacht dat ik ten minste de hardcopy op stick had, maar nee) foto moet ik dan nog maken en op bepaalde pc overnemen en uploaden !! ben afhankelijk v an diens toegangstijden !!

ben even bezig met opruimen van mijn oude Pcs.

Jahoor,da issie weer

hier de link voor het Bios-foto : [smallIMG]http://i33.tinypic.com/15sa3hv.jpg[/smallIMG]

en nu de printscreen:kan er niet in is te groot in word, mag als bijlage maar 100k zijn, kan ik weer naar huis in in ooo omzetten , had ie dan 89K ?? **** man ...

en hoe moet dat met de directlink met http//K:
filename krijgt iem niet ?? :o
ben ik toch n sukkel of zo ?? :shocked:

Ik denk als ik naar de helpdesk (packard) bell, zeggen ze , dat ik maar origineel PB-modules moet nemen, (zouden ze dat in het bios geprogrammeerd hebben ??, if not PBMEM then limit mem to 767 MB ??) kost 50 Euri , maar dan heb je wel 533 (loopt dan maar nog met 266 ??) waar zou dat dan te klokken zijn ?? heb het MB een goed bekeken met mijn slechter wordende oogjes, maar er zit verder gen muizenklavier erop , behalve een voor safe mode, maar an doet ie helemal niks meer !!
de processor heeft 533 FSB zou het geheugen toch ook zo snel moeten , of niet , dan zou die intern nog eens dubbel zo snel worden ??

zal er wel bellen, voor de gein !!:p

Anders afhaken als misconstructie Vista met 767MB (i=of maximaal 2G ??voor e 100 ?? en nogmal 266 i.p.v.533 ??):confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Het blijft vreemd dat de rest van het geheugen niet gedetecteerd wordt, PB of ander geheugen zou niets uit moeten maken.
Dat de BIOS 266mhz aangeeft is 'logisch'.
Het geheugen is van het type DDR (Double Data Rate) en wanneer je 266(,5)x2 doet is het jawel 533. Hier is niets mis mee.

Wat de foto betreft, je kunt hem niet direct vanaf je computer op het forum zetten i.v.m. het opslaan/opslagruimte. Maar via tinypic gaat het prima.
De printscreen kan je in paint wel verkleinen, hopelijk is het dan nog leesbaar maar dat zien we dan wel weer.

PB bellen is helemaal geen gek idee, zou zouden degene moeten zijn met verstand van de eigen producten.
Zit er trouwens een losse videokaart in de pc ? Anders kan het ook nog zo zijn dat de onboard videochip wat geheugen opslokt.

re video

De Onboard-video slokt 256 MB, maar dan zou die nog 1,25 moeten zien en niet zoals in de screenprint, heb ik nu van 300px naar 150 en dan issie kleiner dan 100KB als bijlage verpakt !

... werkt hier niet, dan toch maar weer naar de bib ??

word weer achterna gezeten, geen rust en tuijd voor het uitzoeken ..

zie bib

zie boven, de bib

ja afkorting voor biblioteek, heb je maar een uur voor alle noodzakelijke dingen per dag, , forum, baanen zoeken etc .. maar hier komt eindelijk de priontscreen als bijlage

Bijlagen

Helaas kan ik de bijlage niet lezen met mijn office, "de inhoud is beschadigd en kan niet worden hersteld" krijg ik te zien. :confused:

eindelijk printscreen

:thumb: da issie maar in grijs, kan nu wel erbij

Bijlagen

• Limited_Mem_gr.jpg
    Limited_Mem_gr.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 42
In mijn Vista is staat dat vinkje er niet, wellicht is dat het probleem. Kan je dat vinkje bij "Maximaal geheugen" weghalen ?

rar

heb ik tevergeefs geprobeerd:shocked:, de volgende kleer , lies opstart,zit die er weer in:mad: zou het veld ergends beschermd ziojn tegen schrijven of zo , en zo ja, waar ga je dat veranderen ??:rolleyes:

Sorry maar nog steeds geen tijd gehad om PB te bellen, word gestalked ..

Maakt niet uit, vinkje uit, mB op 0 ziet ie nog in talkbeheer alleen maar 766.

Bijlagen

Erg vervelend en ik weet zo geen oplossing, als ik er aan denk zal ik morgen eens op school rondvragen wellicht heeft één van mijn studiegenoten (ICT-Beheer) een idee.

1GB - 256MB Video geheugen is 766MB

Het lijkt er dus op dat hij je oude geheugen niet meer ziet.
Draai de volgorde van de geheugenbankjes eens om, misschien helpt dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan