geheugen bij plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb een dell optiplex GX 110 P3 E 667 Mhz, hier zit vlg everesthome 128 mb SDRAM in,
nu heb ik gehoort dat dell nogal kieskeurig is met zijn geheugen?,
Nu heb ik nog een module corsair VS 512MB133, en een TwinMos PC133 256 SDR/CL3 liggen, zou een van deze in de dell bijgeplaats kunnen worden.

Graag jullie ervaring

Dat kan je opzoeken op het net als je de nummer van je moederbord kent.
Deze staat onderaan het scherm bij het opstarten.

geheugen bijplaatsen

Ik heb bij moederbordnaam staan Dell Optiflex GX110,
Bij chipset Intel Whitney i810E,

Ik zat even bij google te zoeken, maar heb nog niks gevonden

Ge moet eens rondneuzen op de dell-site

geheugen

Ik had een andere module geheugenn geplaats 512 mb van corsair, op zich start de comp wel en windows wordt ook wel geladen maar het duurt verschrikkelijk lang, is dit normaal of toch een zaak van niet compatible, nu had ik ik in het eerste scherm iets gelezen over F1, en F2 setup , wat kan ik hier mee doen?

als jullie nog advies hebben hoor ik dat graag van jullie

Die chipset kan maximaal 512 mb adresseren, als je die oude erbij hebt zitten, is dat teveel, dan kan de controller een deel niet adresseren, probeer het eens met alleen die reep van 512mb, en kijk ook bij het opstarten of in de bios opstartscherm deze ook idd wordt vermeld.

geheugen

Ik had de ouwe er al uitgehaald, maar nog niet in de bios gekeken, en als ie niet vermeld wordt is hij niet bruikbaar...neem ik aan?

Mulcoa zei:
Ik had de ouwe er al uitgehaald, maar nog niet in de bios gekeken, en als ie niet vermeld wordt is hij niet bruikbaar...neem ik aan?

Die chipset "vreet" bijna alles, wat ram geheugen betreft, maar dat zegt natuurlijk niets over de bios, daar kunnen natuurlijk best beperkingen inzitten, het zal dan ook wel in de manual staan welke soorten geheugen erin gestopt kunnen worden.

En over de weergave van de geheugengrootte, die zie je bij opstarten van de computer, niet in de bios zelf, alhoewel dat wel kan, maar in het opstartscherm, indien de logo van Dell dat niet in de weg zit, maar die is misschien wel uit te schakelen in de bios, maar dat weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan