Geheugen bijgeplaatst geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rifol

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hallo,

Ik heb in mijn pc 2x Corsair XMS Xpert CMXP512-3200XL geheugen zitten.
Wanneer ik hier 2 stripjes van het model Corsair CMX512-3200C2PRO bijplaats dan krijg ik met het opstarten van mijn computer geen beeld meer.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Want naar mijn idee verschillen deze 2 geheugen modellen niet veel van elkaar.

Specificaties

Moederbord: DFI Lanparty RDX200
Processor: AMD Opteron 2,6 GHZ
Geheugen: 2x DDR Corsair XMS Xpert CMXP512-3200XL (512MB)
Hardeschijf: 2x Hitachi 80GB
Videokaart: NVIDIA 7800GTX

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Mvg,

Sjoerd

Die van de Corsair CMX512 3200C2PRO is 2

En die van de Corsair XMS Xpert CMXP512-3200XL is ook 2

ik heb alle bankjes getest maar zodra ik er 3 of 4 in de computer druk dan krijg ik geen beeld meer, het lijkt wel of die maar 2 geheugen slots wil gebruiken

In de handleiding het volgende gevonden over het geheugen van die DFI, misschien heb je er iets aan:

r10y29.jpg

Hoi !

Misschien even CMOS clearen.

Immers: de geheugencontroller zit bij de AMD 64 in de processor.

Greetz,

Harry.

Ik kan er niet veel wijzer uit worden:p:confused:, ik heb ook al met een vriend van mij in de bios gekeken maar we konden er zo ook niet echt uitkomen.

Kan het zijn dat er iets disabled is?

Ik heb de CMOS ook al gecleared ik heb het eerst gedaan door de jumper te verplaatsen en ik heb ook de batterij er uitgehaald .
Misschien dat ik heb niet goed heb gedaan?

misschien heb je dual channel ondersteuning ?

dan moet je wel 2 dezelfde in dezelfde kleur slot doen.

en anders even kijken of je mobo compatibel is met dat ram soort..

dat van dual channel had ik een achteraf grove fout gemaakt haha, continu bsod schermen maar ik had op tweakers gezogd bleek dus aan t memory te liggen..

waarschijnlijk heb je er niks aan maar misschien toch wel ;)

Thieu,

Ja het vaage is dus er zit dual channel op maar als ik er 2 geheugen strips in doe dan doet die het maar zodra ik er 3 of 4 in doe dan blijft mijn beeld op standby staan

je hebt verschillende kleuren combinaties.... denk ik

k heb een blauwe waar 1 gig in zit en dan een witte waar 128 mb in zit en dan weer een blauwe van 1 gig en dan weer een witte van 128 mb

kan ook blauw blauw wit wit zijn (of andere kleurencombinaties)

maar k ben maar een leek wat computers betreft, ben alleen een beetje met computers bezig omdat het mij intereseert en er zullen vast mensen zijn die er meer verstand van hebben :p

als je snapt wat ik bedoel..

indd gekke ram combinatie van mij

maar tis ddr1 :p

Laatst bewerkt:
Ja klopt ik heb geel en oranje maar die geheugens blokjes die ik heb verschillen eigenlijk niks van elkaar allemaal 512 mb het is enigste verschil is het model maar het is allebei corsair.

Maar het lijkt net of het moederbord niet 4 geheugen strips accepteert want maakt niet uit welk type geheugen ik erin doet, als het er 3 of 4 zijn dan blijft het beeldscherm op standby

Hoi !

De link van @mrmusic gezien en ook begrepen ?

Ergo: gezien dat je bij 4 x 512 Mb DDR 400 ALLEEN single-sided geheugenstrips kunt gebruiken ?

Greetz,

Harry.

Oke nu snap ik em :D bedankt voor de moeite :D

Ik ga volgende maand denk ik toch maar voor nieuw 2 gig OCZ geheugen\

Groet,

Sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan